
Hoe kunnen we je helpen?
Je kunt ook tussen de volgende onderwerpen kijken:
Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar.
Als de koppeling niet werkt, kan je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.
Ja, de NESCAFÉ Dolce Gusto website is volledig veilig.
Ga naar de NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Log in met je e-mailadres en wachtwoord. Selecteer de gewenste artikelen en voeg ze toe aan je winkelwagen. Controleer je bestelling en het aantal producten. Je kan, als je dat wil, het aantal producten in je winkelmandje wijzigen. Als je dit wenst te doen, klik je op "winkelwagen bijwerken". Nadien zal gevraagd worden om je bestelling te betalen.
Ja, ook indien je niet over een NESCAFÉ Dolce Gusto-machine beschikt, kan je je registreren en online aankopen doen.
Het minimumbedrag per bestelling is €25 (capsules, accessoires en machines gecombineerd)
De verzendkosten zijn altijd gratis, voor elke bestelling die geplaatst wordt op onze webshop.
Nee, wij leveren alleen aan adressen in België.
Nee, het is alleen mogelijk om online te bestellen via onze webshop. Weet ook dat NESCAFÉ Dolce Gusto-producten ook verkrijgbaar zijn in de meeste supermarkten in België en het Groothertogdom Luxemburg.
Als je een bepaald product niet kan vinden op onze webshop, kan dit betekenen dat het tijdelijk niet beschikbaar is. We nodigen je uit om binnen een paar dagen opnieuw verbinding te maken met onze webshop om te controleren of het product waarnaar je op zoek bent, weer beschikbaar is.
Als je wil weten of NESCAFÉ Dolce Gusto beschikbaar is in een bepaald land, klik hier.
Wanneer je bestelling geplaatst is, sturen wij je een e-mail om te bevestigen dat we je bestelling goed hebben ontvangen.
bpost is de verantwoordelijke koerierdienst voor de levering van je bestellingen.
Je kan de factuur van je laatste NESCAFÉ Dolce Gusto bestelling(en) downloaden in je account (onder "Mijn bestellingen" > klik op de bestelling naar keuze > klik op "Factuur").
De druk is essentieel om optimale extractie van koffiesmaken te garanderen en een perfecte crema te verkrijgen. Zo komt water dat verwarmd is tussen 85°C en 95°C onder druk te staan in de gepatenteerde capsule van NESCAFÉ Dolce Gusto die de fijne en homogene vermaling gelijkmatig verdeelt om de beste aroma's te extraheren. Dankzij de technologie in de capsule en de geselecteerde kwaliteitskoffie, biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een fijne en resistente cremalaag. NESCAFÉ Dolce Gusto garandeert zijn klanten een echte "Espresso" van professionele kwaliteit.
Een goede espresso is onmiddellijk herkenbaar aan de kleur en textuur van zijn "crema", het "schuim" bovenop de koffie. Het moet een hazelnoottint hebben , rood of bruin en een fijne en homogene textuur.
Met betrekking tot de koffiemachines van KRUPS: KRUPS geeft 24 maanden na de datum van aankoop garantie op dit product. Tijdens deze periode behoudt KRUPS het recht om het product gratis te repareren of te vervangen, voor zover het wordt teruggestuurd samen met het aankoopbewijs naar een erkende KRUPS Service Agent. Gebruik voor het terugsturen steeds de oorspronkelijke verpakking of een voldoende stevige doos om schade te vermijden en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar. De volgende elementen zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie:
- Schade veroorzaakt door een verkeerd gebruik of verkeerde behandeling van het product of een gebruik dat niet voldoet aan de instructies
- Indien het product niet correct onderhouden werd (regelmatig ontkalken en schoonmaken) conform de instructies
- Een element in glas of keramiek werd in het product opgenomen
- Schade veroorzaakt door het gebruik van het product met een andere spanning dan staat aangegeven op het product
- Ander gebruik dan voor normale huishoudelijke toepassingen
- Normale slijtage
- Schade door overbelasting van de machine, verkeerd gebruik, veronachtzaming of ongeval
- Elke aanpassing die door de koper werd aangebracht op de machine of elke reparatie die niet door een erkende agent werd uitgevoerd
- Accessoires zoals filters, pakking, enz. die normaal al een beperkte levensduur hebben. Deze onderdelen zijn uitgesloten van de garantie en moeten periodiek vernieuwd worden.
Wij verwijzen je dus graag door naar de fabricant Krups om samen met hen een gevolg te geven aan je dossier. Je kan hen telefonisch contacteren (070/23 31 59) of via hun online contactformulier. Zij helpen jou graag verder!
Momenteel is een brede selectie van NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules verkrijgbaar op onze webshop. Om in de toekomst op de hoogte te blijven van nieuwe productontwikkelingen, kan je je online registreren voor onze nieuwsbrief of je kan ons volgen op Facebook.
NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules en NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn ontworpen om samen te werken. We zullen geen commentaar geven op het gebruik en pasvorm van andere capsules en hoe ze werken in de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines.
Dankzij onze nieuwe partner TERRACYCLE® worden je capsules vanaf nu gerecycleerd en halen we samen het beste uit onze koffie. Voor alle informatie over ons TERRACYCLE® recyclageprogramma, klik hier.
NESCAFÉ Dolce Gusto-accessoires zijn exclusief verkrijgbaar in onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Je kan ze hier vinden.
Nutri-Score is een voedselkeuzelogo dat door middel van kleuren (groen tot en met rood) en letters (A tot en met E) een oordeel geeft over de voedingswaarde van een product per 100 gram/100 ml. Nutri-Score is door onafhankelijke wetenschappers ontwikkeld in Frankrijk. Het is een logo dat vrijwillig gebruikt kan worden door de levensmiddelenindustrie.
De implementatie van het Nutri-Score logo op onze producten maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om de vooruitgang op het gebied van voeding te bevorderen. Met de Nutri-Score willen we onze consumenten meer transparantie bieden en hen helpen om goede voedingskeuzes te maken.
De Nutri-Score geeft een score aan producten op basis van een wetenschappelijk algoritme.
Voor het berekenen van de Nutri-Score wordt een product ingedeeld in 1 van de 4 categorieën; voeding/dranken/kazen/vetten en oliën. De voedingswaarde per 100 gram/100 ml wordt beoordeeld. Een product krijgt pluspunten voor: eiwitten, vezels en % groente/fruit/noten/peulvruchten/olijfolie/raapzaadolie/walnotenolie. Een product krijgt minpunten voor: energiegehalte (kcal), suikers, verzadigd vet en zout. Aan de hand van de totaalscore krijgt een product een score: A staat voor de meest gezonde samenstelling, E voor de minst gezonde.
NESCAFÉ Dolce Gusto dranken worden in het algemeen berekend in de dranken-categorie. Producten krijgen al gauw een B of C score, omdat alleen water een A kan krijgen.
In sommige gevallen valt het product in de voeding-categorie (vast of vloeibaar levensmiddel). Namelijk wanneer een drank uit ≥ 80% melk bestaat, poederdranken bereid met melk, poederdranken met ≥ 80% melk (drooggewicht) die bereid zijn met water. Dit komt geheel overeen met de richtlijnen voor het gebruik van Nutri-Score. Voor NESCAFÉ Dolce Gusto vallen Latte Macchiato & Cappuccino Skinny hieronder.
De Nutri-Score wordt berekend op basis van de voedingswaarden voor 100 ml bereide drank zoals het wordt geconsumeerd en bereid volgens de aanwijzingen op de achterkant van de verpakking. Als u uw drank anders bereidt, heeft u niet hetzelfde voedingsprofiel per 100 ml en dus niet noodzakelijk dezelfde Nutri-Score.
Alle producten, ongeacht hun score, kunnen onderdeel zijn van een verantwoord voedingspatroon, afhankelijk van de gebruikte portie en frequentie van gebruik. Een product met een oranje/rode score (D of E) zal eerder occasioneel en in matige hoeveelheden worden geconsumeerd, terwijl een product met een groene score (A of B) vaker kan worden geconsumeerd.
NESCAFÉ Dolce Gusto implementeert de Nutri-Score op al de producten die in aanmerking komen wanneer de verpakkingen worden vernieuwd. Zwarte koffie komt volgens de gebruikelijke voorschriften niet in aanmerking voor de Nutri-Score, aangezien er geen voedingswaardedeclaratie voor bestaat.
Volgens de leidraad van de europese commissie met betrekking tot het vaststellen van toleranties voor voedingswaarden die op een etiket worden vermeld voor etiketten mag elke nutriënt met een gehalte kleiner dan 0,5 g aangegeven worden als 0. Suikers moeten dus normaal worden aangegeven als 0. De energie zou ongeveer 5kJ/100ml zijn, wat een nutri-score B zou opleveren voor pure zwarte koffies.
PREMIO is een getrouwheidsprogramma waarmee je punten kan sparen door NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-dranken te drinken. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor cadeaus uit de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be)
Je kan PREMIO gebruiken op de website www.dolce-gusto.be of via de ‘NESCAFÉ Dolce Gusto’-app die beschikbaar is in de Play Store (Android) en App Store (iOS). De “NESCAFÉ Dolce Gusto”-app is helemaal gratis.
Als je al lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community, meld je dan aan door jouw e-mailadres en wachtwoord in te voeren op de NESCAFÉ Dolce Gusto-homepage (www.dolce-gusto.be/customer/account/login/) en ga vervolgens naar het tabblad PREMIO (www.dolce-gusto.be/premio/) onder “MIJN ACCOUNT”. Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je het gewoon opnieuw instellen door te klikken op WACHTWOORD VERGETEN naast ‘Ik log in’.
Als je nog geen account hebt, kan je gratis een account aanmaken op de registratiepagina van de NESCAFÉ Dolce Gusto-website (www.dolce-gusto.be/customer/account/create/).
Het PREMIO-getrouwheidsprogramma staat open voor elke meerderjarige natuurlijke persoon die houder is van een account op de website www.dolce-gusto.be en die woonachtig is in België of in het Groothertogdom Luxemburg. Ondernemingen zijn uitgesloten van het PREMIO-programma.
Je kan punten verdienen door de codes te zoeken in de dozen NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules. Ga vervolgens naar de website www.dolce-gusto.be. Om deel te nemen aan PREMIO moet je geregistreerd zijn op de website www.dolce-gusto.be: zodra je jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account aanmaakt, heb je automatisch toegang tot het PREMIO-programma.
Voer vervolgens handmatig de 12 tekens van de code van je doos capsules in op de website www.dolce-gusto.be/premio of scan de QR-code via de “NESCAFÉ Dolce Gusto”-app. Zodra je de code hebt ingevoerd op de pagina van het PREMIO-getrouwheidsprogramma, worden de punten automatisch als volgt toegekend:
- De allereerste keer dat je scant: +100 extra punten
- Doos van 12 of 16 capsules: 100 punten
- Doos van 30 capsules: 200 punten
Per lid is slechts één account toegestaan (hetzelfde e-mailadres, naam, enz.). Het is niet mogelijk om PREMIO-accounts in meer dan één land te hebben.
We wijzen erop dat je NESCAFÉ Dolce Gusto-account toegang geeft tot het PREMIO-getrouwheidsprogramma. Het is niet nodig om een nieuwe account aan te maken.
De NESCAFÉ Dolce Gusto-app is beschikbaar op Google Play (voor Android) en in de App Store (voor iOS). De app werkt op Android-toestellen vanaf versie 4.4 en iOS-toestellen vanaf versie 9. Om de NESCAFÉ Dolce Gusto-app te downloaden:
- App Store: klik hier om de app te downloaden
- Google Play: klik hier om de app te downloaden
Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.
Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.
Het PREMIO-account blijft actief zolang je lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community. Als je je echter afmeldt bij de NESCAFÉ Dolce Gusto-community wordt jouw PREMIO-account automatisch beëindigd.
Ja kan de algemene voorwaarden vinden onderaan op de website onder “Algemene voorwaarden van PREMIO”. Aanvullende specifieke voorwaarden zijn te vinden onder “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.
Voor meer informatie verwijzen we naar de “Algemene voorwaarden van PREMIO” of naar de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.
Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de Consumentendienst:
- Via het online contactformulier
- Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
- Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
U kunt deze codes handmatig invoeren op de pagina van het PREMIO loyalty programma of de QR-code in elk doosje NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules scannen met behulp van de mobiele NESCAFÉ Dolce Gusto-app:
- iOS: klik hier om de app te downloaden
- Google Play: klik hier om de app te downloaden
Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.
Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.
De code staat gedrukt aan de binnenkant van de bovenklep van alle dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.
Nee, de codes in de dozen capsules zijn uniek en kunnen maar één keer gebruikt worden.
Jouw code kan om 4 redenen niet worden geaccepteerd:
1) De code is onjuist (probeer het in dat geval opnieuw of probeer het met een code uit een ander doos)
2) De code is al een keer gebruikt (elke code kan slechts eenmaal worden gebruikt). Wanneer je de code handmatig invoert, moet je voorzichtig zijn met cijfers en letters die gemakkelijk kunnen worden verward: de letter "O" met het cijfer "0" bijvoorbeeld.
3) Je hebt jouw limiet voor het invoeren van codes bereikt: momenteel is het aantal ingevoerde codes beperkt tot 10 codes per dag, 20 codes per week, 30 per maand en 250 per jaar.
4) Het product wordt niet verkocht in Belgische winkelpunten of op dolce-gusto.be.
Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met onze Consumentendienst:
- Via het online contactformulier
- Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
- Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
Als je de QR-code van jouw doos NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules niet kan scannen via de Nescafé Dolce Gusto-app, kan je het eens met een ander doosje capsules te proberen. Als dit nog steeds niet werkt, dan nodigen wij je uit om de website www.dolce-gusto.be/premio te bezoeken en de code handmatig in te voeren.
Ja, je kan PREMIO-punten inwisselen die je hebt verkregen met codes op dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules die je in een ander land hebt gekocht indien hetzelfde product ook in België wordt verkocht. Deze code kan echter slechts één keer en op één PREMIO-account worden gebruikt. Je kan niet in twee verschillende landen lid zijn van het PREMIO-getrouwheidsprogramma.
Alle dozen van het merk NESCAFÉ Dolce Gusto®en die van het Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-assortiment kunnen worden gebruikt in het kader van het PREMIO-getrouwheidsprogramma. Deze dozen kunnen online of in een ander verkooppunt worden gekocht en worden in België of in het Groothertogdom Luxemburg verkocht.
Je kan je punten omwisselen voor cadeaus. Profiteer van een ruime keuze aan cadeaus die voor jou geselecteerd zijn en beschikbaar zijn in de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be). Controleer of je genoeg punten hebt om ze in te wisselen voor cadeaus. Voor sommige cadeaus is het mogelijk een combinatie van PREMIO-punten en contant geld via creditcard in te wisselen.
De op jouw saldo gecrediteerde punten vervallen na 6 maanden van inactiviteit. Als je geen nieuwe codes invoert of je punten niet inwisselt voor cadeaus, word je als inactief beschouwd. Ja kan je puntensaldo en bijna vervallen punten op elk moment bekijken op jouw account op onze website www.dolce-gusto.be.
* inactiviteit betekent geen acties uitvoeren binnen het Premio programma (nieuwe codes invoeren, cadeaus aanvragen)
Wanneer je ingelogd bent op de website www.dolce-gusto.be, kan je een informatiebalk bovenaan de website zien die toont hoeveel PREMIO-punten je reeds hebt verzameld. Deze informatie is ook beschikbaar in jouw persoonlijke account en op de pagina premio.dolce-gusto.be/ rechtsboven op je scherm. Je kan de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.
Alle cadeaus zijn beschikbaar in de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be/) waar je jouw PREMIO-punten kan inwisselen voor cadeaus.
De meeste cadeaus kan je verkrijgen met je verzamelde punten. In sommige gevallen is de functie Punten + Geld ook beschikbaar voor cadeaus. Dat betekent dat je het cadeau kan verkrijgen voor een deel van jouw punten en geld. Ja kan het cadeau echter niet volledig met geld betalen: je moet ten minste 50% van de prijs in punten kunnen betalen.
Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan voor de functie Punten + Geld.
De valuta die wordt aanvaard voor betalingen met Punten + Geld uit de PREMIO-cadeaucatalogus is de euro. Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan.
De levertijd van al onze cadeaus staat vermeld op de detailpagina's van de cadeaus. Wij nodigen je uit deze te raadplegen om een beter zicht te hebben op de leveringsdatum van jouw gekozen cadeau. Bovendien is elke leverancier van cadeaus vrij om een koerier naar keuze te kiezen. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket is verzonden met de bijhorende trackinginformatie.
De cadeaus van het PREMIO-getrouwheidsprogramma worden alleen in België en in het Groothertogdom Luxemburg geleverd.
Neen, de prijzen in de PREMIO-cadeaucatalogus zijn inclusief verzendings- en leveringskosten in België en in het Groothertogdom Luxemburg.
De kortingsbonnen en cadeaubonnen worden elektronisch geleverd via e-mail of op het PREMIO-account van het lid. Fysieke cadeaus worden rechtstreeks geleverd op het postadres dat in het account van het lid opgegeven is. Indien het lid niet thuis is en de levering niet in ontvangst kan nemen, kan het PREMIO-cadeau afgehaald worden in het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen leveringswijze. De contactgegevens van het afhaalpunt worden per e-mail meegedeeld aan het lid door de leveringsdienst.
Zodra je je bestelling plaatst, worden de punten automatisch van jouw account afgetrokken. Als je een gedeeltelijke betaling met geld hebt gedaan, wordt deze laatste automatisch van je rekening afgeschreven.
Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail onmiddellijk na de bestelling van uw cadeau. Als je niets hebt ontvangen, raden we aan je spam te controleren.
Controleer of de geplaatste bestelling en het leveringsadres juist zijn.
De geschatte leveringsdatum kan voor elk cadeau verschillen en kan worden vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling en op de detailpagina van het cadeau.
Als je een fout opmerkt in de bevestigingsmail van uw bestelling, of als je nog vragen hebt over de levering van de cadeaus, kan je contact opnemen met onze consumentendienst:
- Via het online contactformulier
- Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
- Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
Je kan de status van jouw bestelling ook volgen via je account op de website.
Je kan voor elke bestelling een ander adres gebruiken. Alle cadeaus van eenzelfde bestelling moeten wel aan één adres gekoppeld zijn.
De prijzen en punten van de in de PREMIO-cadeaucatalogus beschikbare cadeaus kunnen af en toe variëren als gevolg van wijzigingen door de leverancier.
Met de kortingsbon die je met jouw PREMIO-punten hebt gekocht, kan je op de website de producten kopen die je wil (capsules en accessoires). Er zijn geen bijzondere beperkingen. Deze bonnen werken echter net als alle andere kortingsbonnen op de website:
- Ze zijn alleen geldig op de website dolce-gusto.be.
- Levering alleen in België.
- Het minimum aankoopbedrag op de website is € 25. Om van een kortingscode te genieten, moet je bestelling een minimumbedrag bereiken van € 25 + het bedrag van uw kortingscode.
- Slechts één kortingscode aanvaard per bestelling.
- Slechts één kortingscode gebruikt per maand en per account.
De factuur wordt samen met het cadeau door de leverancier toegestuurd.
Het verzoek om de bestelling van een cadeau te annuleren kan alleen worden gedaan wanneer de status van de bestelling ‘in behandeling’ is op de pagina ‘Mijn bestelgeschiedenis’. Na deze tijd kunnen bestellingen niet meer worden geannuleerd. Om een bestelling van een cadeau te annuleren, kan je contact opnemen met de Consumentendienst:
- Via het online contactformulier
- Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
- Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
Het verzoek om je cadeau te annuleren zal dan bestudeerd worden.
Na de annulering van je bestelling en het verschijnen van de woorden ‘Terugbetaald / geannuleerd’ in ‘Mijn bestelgeschiedenis’ op de website premio.dolce-gusto.be worden de punten opnieuw gecrediteerd op de account van het lid.
Voor fysieke cadeaus verwijzen we je naar het retourbeleid dat vermeld staat in de beschrijving van elk cadeau in de PREMIO-cadeaucatalogus. Bij een defect cadeau heb je 14 dagen vanaf ontvangst om het te retourneren.
Indien het cadeau binnen de in het retourbeleid aangegeven termijn onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking wordt geretourneerd, worden de punten terugbetaald of wordt het cadeau zonder extra kosten vervangen. Voor de verzending stuurt de leverancier van het cadeau een vooraf betaald retouretiket.
Indien er geen probleem is met de levering van het cadeau en je het om persoonlijke redenen wenst te retourneren, bevestigt het retourbeleid dat de leveringskosten voor eigen rekening zijn.
Retourzendingen worden niet aanvaard voor gedigitaliseerde cadeaus.