Loading...
Bezig met laden...

Hoe kunnen we je helpen?

Je kunt ook tussen de volgende onderwerpen kijken:

Registreren
Ik ben nog niet geregistreerd op de webshop van NESCAFÉ Dolce Gusto. Hoe kan ik mij registreren ?

Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar.

Hoe kan ik mijn welkomstcadeau ontvangen bij mijn eerste bestelling ?
In het welkomstboekje, die je bij aankoop van je machine hebt ontvangen, staat een promotiecode waarmee je korting krijgt bij het plaatsen van je eerste bestelling. Je hoeft alleen de code in te vullen in de daarvoor bestemde ruimte aan het einde van de bestelling, onderaan je winkelmandje.
Op het moment van validatie van je winkelmandje en als alle aankoopsvoorwaarden voldaan zijn, zal het bedrag van de coupon automatisch van het totale bedrag van je bestelling afgetrokken worden.
 
Opgelet: om een promocode in te voeren en te valideren, moet je eerst een bestelling plaatsen van minimum €25 (korting inbegrepen). De code is niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en kunnen vervolgens onderworpen zijn aan andere voorwaarden vermeld op de kortingsbon.
Wat moet ik doen indien ik geen bevestigingsmail heb ontvangen op het einde van mijn registratie ?
Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen na je registratie, kan het zijn dat dit komt doordat een reeds bestaande account gelinkt is aan het e-mailadres waarmee je probeert te registreren. Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, klik je op “Wachtwoord vergeten ?” om het opnieuw in te stellen. Een link zal je per e-mail gestuurd worden, waarop je zal kunnen klikken om een nieuw wachtwoord in te stellen.
 
In geval van aanhoudende problemen kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Wat moet ik doen indien ik niet op de link kan klikken in de e-mail die ik heb ontvangen ?

Als de koppeling niet werkt, kan je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.

Is jullie website veilig ?

Ja, de NESCAFÉ Dolce Gusto website is volledig veilig.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuwe wachtwoord in:  klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kan je het wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.
 
• Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op “Ben je je gebruikersnaam                            vergeten ?”  
• Voer je e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mail met je gebruikersnaam.
Waarom kan ik de volledige website niet bekijken ?
Om toegang tot deze website te krijgen, moet je browser cookies accepteren. Ga hiervoor naar het menu "Tools" van je internetbrowser en selecteer je "Internetopties". Pas eenvoudigweg je privacy- en privacy-instellingen aan om cookies toe te staan. Als je dit niet doet, zal deze website niet correct werken. Als je een Apple Mac-computer gebruikt, neem  je best contact op met de technische ondersteuning voor dit probleem. Gebruik voor een optimale werking bij voorkeur Google Chrome als browser. 
 
We werken ook aan de optimalisatie van onze website op smartphones en tablets
Toon alles
Een bestelling plaatsen
Hoe plaats ik een bestelling ?

Ga naar de NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Log in met je e-mailadres en wachtwoord. Selecteer de gewenste artikelen en voeg ze toe aan je winkelwagen. Controleer je bestelling en het aantal producten. Je kan, als je dat wil, het aantal producten in je winkelmandje wijzigen. Als je dit wenst te doen, klik je op "winkelwagen bijwerken". Nadien zal gevraagd worden om je bestelling te betalen.

Kan ik online bestellen indien ik niet over een NESCAFÉ Dolce Gusto-machine beschik ?

Ja, ook indien je niet over een NESCAFÉ Dolce Gusto-machine beschikt, kan je je registreren en online aankopen doen.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?
Je hebt de mogelijkheid je aankopen te betalen met Visa- en Mastercardkredietkaarten, evenals met je bankpas via ons homebanking systeem. Wij hopen in de toekomst nog meer betaalmogelijkheden te bieden.
 
Als er nog een probleem is met je betaling, kan je contact opnemen met Adyen op 02 808 67 84, zij beheren de betaling applicatie op onze website. 
Is er een minimumbedrag om een bestelling te plaatsen ?

Het minimumbedrag per bestelling is €25 (capsules, accessoires en machines gecombineerd)

Hoeveel bedragen de verzendkosten ?

De verzendkosten zijn altijd gratis, voor elke bestelling die geplaatst wordt op onze webshop.

Wat moet ik doen indien de betaling mislukt?
Plaats je bestelling opnieuw. Wanneer je je in het scherm "Betalingsopties" bevindt, let dan op de volgende punten: 
 
Kredietkaart: 
• Zorg ervoor dat je een Visa- of Mastercard-kredietkaart gebruikt. American Express-kaarten worden                            niet geaccepteerd;
• Naam op de kredietkaart: voer je naam in zoals deze op de kredietkaart staat;
• Kredietkaartnummer: dit is het zestiencijferige nummer in het midden van de krediekaart,je moet het                          nummer zonder spaties invoeren;
• Vervaldatum: gebruik het vervolgkeuzemenu om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren;
• Driecijferige beveiligingscode: dit zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip op de achterkant                          de kredietkaart.
 
Indien je nog steeds geen bestelling kan plaatsen, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Leveren jullie ook buiten België ?

Nee, wij leveren alleen aan adressen in België.

Kan ik bestellen per post of telefoon ?

Nee, het is alleen mogelijk om online te bestellen via onze webshop. Weet ook dat NESCAFÉ Dolce Gusto-producten ook verkrijgbaar zijn in de meeste supermarkten in België en het Groothertogdom Luxemburg.

Ik heb geen toegang tot het tabblad 'toevoegen aan winkelwagen' op een product, wat moet ik doen ?
Het product dat je aan je winkelwagen wilt toevoegen, is grijs en het kadertje 'toevoegen aan winkelwagentje' wordt niet weergegeven? Dit betekent dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. 
 
Wij nodigen je uit om heel snel een nieuwe verbinding te maken met onze webshop om het product te bestellen zodra het weer voorradig is.
 
Indien je dat wenst, kan je jouw e-mailadres achterlaten door te klikken op « mij informeren  » of « informeer me wanneer beschikbaar » om je een e-mail te sturen wanneer dit product beschikbaar is.
Ik kan een product niet vinden op jullie webshop, wat moet ik doen ?

Als je een bepaald product niet kan vinden op onze webshop, kan dit betekenen dat het tijdelijk niet beschikbaar is. We nodigen je uit om binnen een paar dagen opnieuw verbinding te maken met onze webshop om te controleren of het product waarnaar je op zoek bent, weer beschikbaar is.

Is NESCAFÉ Dolce Gusto beschikbaar in andere landen ?

Als je wil weten of NESCAFÉ Dolce Gusto beschikbaar is in een bepaald land, klik hier.

Toon alles
Na het plaatsen van een bestelling
Hoe weet ik of mijn bestelling goed geplaatst werd ?

Wanneer je bestelling geplaatst is, sturen wij je een e-mail om te bevestigen dat we je bestelling goed hebben ontvangen.

Welke koerierdienst is verantwoordelijk voor mijn bestelling ?

bpost is de verantwoordelijke koerierdienst voor de levering van je bestellingen.

Is het mogelijk de goederen te retourneren ?
Je hebt het recht om een bestelling binnen de 14 dagen na ontvangst terug te sturen, zonder opgave van reden. Je vindt gedetailleerde informatie over de voorwaarden en bepalingen voor teruggave in het gedeelte “algemene voorwaarden”. 
 
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een derde partij die niet de door jou aangewezen vervoerder is, het eigendom fysiek in bezit heeft genomen.
 
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons (Nestlé Belgilux SA, Birmingham 221 - 1070 Brussel, tel: 02 529 55 13, e-mail: dolce-gusto@be.nestle.com) op de hoogte brengen van je beslissing om dit contract in te trekken door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld brief verzonden per post of per e-mail). Je kan het herroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.
 
Om de wachttijd te respecteren, volstaat het dat je je mededeling met betrekking tot de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt vóór het verstrijken van de herroepingstermijn. 
 
In het geval dat je jouw bestelling retourneert in overeenstemming met alle voorwaarden van ons terugkeerbeleid, betalen we je terug met dezelfde betaalmethode die je voor de eerste transactie hebt gebruikt.
We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of tot je het bewijs van verzending van de goederen hebt geleverd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. 
 
Je moet de goederen retourneren of terugbrengen in hun originele verpakking en vergezeld van de factuur, gericht aan onszelf, zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat je ons je besluit tot intrekking van dit contract hebt bezorgt. Deze periode wordt geacht te zijn gerespecteerd, als je de eigendom voor het verstrijken van de periode van 14 dagen retourneert.
 
Je bent verantwoordelijk voor de directe kosten van de terugzending van het onroerend goed.
Om redenen van gezondheid en hygiëne kan je geen recht op terugtrekking uitoefenen voor capsules waarvan de verpakking is geopend. 
 
Als je hulp nodig hebt, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Kan ik de inhoud van mijn bestelling of leveringsadres wijzigen ?
Wanneer de bestelling voltooid is:  dat wil zeggen dat je een e-mail met de orderbevestiging hebt ontvangen, kunnen we de inhoud ervan of het afleveradres dat op je bestelling is vermeld, niet wijzigen. Het is mogelijk om het afleveradres te wijzigen via bpost, onze partner die je bestellingen aflevert. In de e-mail die je van bpost ontvangt op de ochtend van je levering, kan je een nieuw afleveradres aangeven, een aflossingspunt of een veilige plaats kiezen (tuinhuisje, carport, enz.) Of ervoor kiezen dit bij een buur af te leveren;
 
In het geval van dwingende wijzigingen: moet je de levering van het pakket door bpost weigeren, zodat het aan ons wordt geretourneerd. We zullen de retour zo snel mogelijk verwerken. Hou er echter rekening mee dat het bedrag van je bestelling al in rekening werd gebracht. De terugkeerprocedure vergoed je, naargelang je verzoek, binnen 2 tot 3 weken;
 
Zolang de bestelling niet definitief is: dat wil zeggen dat je de bestelling hebt gedaan maar dat de betaling nog niet voldaan is, tot dan kan je je leveringsadres of bestelinhoud wijzigen. Je hebt ook de mogelijkheid om verschillende bezorg- en factuuradressen te hebben. Volg de instructies tijdens het validatieproces van je winkelwagen. 
 
Je kan je accountinformatie op elk moment wijzigen, ongeacht de voltooiing van een online bestelling.
Ik zal niet aanwezig zijn tijdens de levering van mijn bestelling, wat nu ?
Als je niet beschikbaar bent om je pakket te ontvangen, laat bpost een visitekaartje achter in je brievenbus en deponeren ze je pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je hebt 7 dagen om het op te halen bij het ophaalpunt aangegeven door bpost op de kennisgeving. 
 
Ga naar de bpost-website voor meer informatie.
Mijn bestelling is niet volledig, hoe komt dit ?
Als je denkt dat het ontvangen pakket niet volledig is, aarzel dan niet om je bestelling te controleren door in te loggen op je account op onze webshop en naar het tabblad “MIJN BESTELLINGEN” te gaan. 
 
Als na verificatie je pakket niet de bestelde producten bevat, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Hoe krijg ik een kopie van mijn factuur?

Je kan de factuur van je laatste NESCAFÉ Dolce Gusto bestelling(en) downloaden in je account (onder "Mijn bestellingen" > klik op de bestelling naar keuze > klik op "Factuur").

Toon alles
Vouchers, promotiecodes en beoordelingen
Wat is een promotiecode ?
Bij de aankoop van een machine biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een kortingscode aan voor je eerste bestelling op onze webshop. Deze promotiecode is terug te vinden in het welkomstboek van je nieuwe apparaat. 
 
Er kan ook een promotiecode worden aangeboden tijdens een wedstrijd of promotie. Deze code bestaat uit 12 tekens. Deze codes zijn meestal geldig voor eenmalig gebruik.
Hoe kan ik de promotiecode gebruiken die ik kreeg bij de aankoop van mijn machine ?
Je hebt een code met 12 tekens ontvangen wanneer je jouw nieuwe machine hebt aangekocht. Met deze code profiteer je van korting tijdens je eerste bestelling op onze webshop. 
 
In enkele eenvoudige stappen: 
• Log in op je NESCAFÉ Dolce Gusto-account.
• Selecteer de gewenste producten en voeg ze toe aan je winkelwagentje.
• Ga naar je winkelwagentje en vind het vak “Promotiecodes” onder je boodschappenlijst.
• Er zijn twee mogelijkheden:
            • Je promotiecode is niet geregistreerd in je account, voer het in het eerste veld in en valideer;
            • Je promotiecode is al geregistreerd op je account, selecteer het in het tweede veld en valideer. 
• Het bedrag wordt automatisch afgetrokken van het bedrag van je bestelling. Vind alle details in het                            rechtergedeelte van je scherm.
Mijn promotiecode werd niet in vermindering gebracht, wat moet ik doen ?
• Controleer of er een foutmelding is met de reden waarom er met je kortingscode geen rekening werd gehouden.          Probeer of voer de code opnieuw in, let op eventuele typfouten (code met 12 tekens);
• Controleer of het totale bedrag van je bestelling minimaal €25 is, alle kortingen inbegrepen en dat het                        overeenkomt met de voorwaarden van het aanbod.
 
Als de code nog steeds niet in aanmerking wordt genomen of als een foutmelding verschijnt, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
 
We danken je om ons de precieze code en de mogelijke foutmelding te geven, het zal ons helpen om zo snel mogelijk het technische probleem te indentificeren.
Ik wil mijn mening geven en mijn ervaring met een product delen, hoe te werk gaan ?
Ga naar de productpagina van je keuze en klik op het tabblad "Geef je mening". Als je een opmerking over een product, een machine of een accessoire wil schrijven, kan je dit eenvoudig doen door naar de gewenste productpagina te gaan en op de koppeling "Geef je mening" te klikken (met uitzondering van werknemers van NESTLÉ). Je moet eerst aangemeld zijn op je NESCAFÉ Dolce Gusto-account om toegang te krijgen tot deze optie.
 
Voor je een reactie plaatst, moet je ervoor zorgen dat deze voldoet aan ons moderatiebeleid:
1. Getuig van je ervaring met onze producten. Dit forum is voornamelijk bedoeld om je ervaringen met                          NESCAFÉ Dolce Gusto-producten te delen. Deze functie is niet bedoeld om andere vragen of problemen op                  te lossen (zoals vragen met betrekking tot een doorlopende bestelling of betaling); 
2. Schrijf je opmerkingen in een begrijpelijke taal (met name geen sms-taal); 
3. Stuur geen opmerkingen waarvan je weet dat ze onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn;
4. Geen inbreuk maken op de rechten van derden (privacy, intellectuele eigendomsrechten zoals                                    auteursrechten, beeldenrechten, merkrecht, enz.); 
5. Vermeld of verwijs niet naar: concurrentieproducten, distributieketens of winkels en prijsvergelijkingen;
6. Wees consistent met de openbare orde en moraliteit;
7. Reacties van agressieve, lasterlijke of bedreigende aard worden niet geaccepteerd. Reacties publiceren die                  kunnen leiden tot uitspraken van ras, ethiek, religie, geslacht of politiek worden ook niet aanvaard;
8. Geen beledigende, obscene of ongepaste vulgaire opmerkingen op onze site, dit is een publiek forum bedoeld              voor het gezin;
9. Je moet voldoen aan de regelgeving en de wetgeving die van kracht is in België;
10. Je gaat akkoord en verklaart dat je geen inhoud zal indienen waarvoor je een vergoeding hebt ontvangen of                betaald bent geweest door een derde partij.
 
Zodra je opmerking is ingediend, wordt deze zo snel mogelijk online gezet. Er zal slechts één opmerking per product en per account op de site worden toegevoegd.
Toon alles
Je account beheren
Hoe kan ik mijn persoonlijke informatie wijzigen ?
Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je klikt vervolgens op "Mijn account - Mijn persoonlijke gegevens - Aanpassen". 
 
Je kan ook je standaard verzendadres wijzigen door te klikken op "Mijn account - Mijn adres - Je primaire bezorgadres - Wijzigen". 
 
Voor verdere assistentie kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het nummer 02 529 55 13 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beheerd ?
Nestlé hecht veel belang aan je tevredenheid en de kwaliteit van haar producten en diensten. Daarom doen we er alles aan om je persoonlijke gegevens volledig persoonlijk te houden om je als gebruiker een ervaring te bieden, zowel beveiligd als beschermd via alle kanalen van mogelijke contacten. 
 
Alle gegevens die je ons toevertrouwt , beveiligen we met de modernste technieken. Een vreemdeling heeft eenvoudigweg geen toegang. Als je denkt dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten.
 
De informatie die je ons verstrekt in verband met je registratie zal niet bekend worden gemaakt aan niet-geautoriseerde derden. Alleen personeel van Nestlé of de agentschappen die ons assisteren bij het beheer van deze operaties hebben toegang tot de gegevens. Deze agentschappen moeten de vertrouwlijkheid van de informatie respecteren en zullen deze alleen gebruiken voor de specifieke operatie waarvoor zij moeten optreden.
 
In overeenstemming met de wet, heb je recht op toegang, rectificatie en verwijdering van je persoonlijke gegevens, dit kan door contact op te nemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto-klantenservice via ons contactformulier.
 
We doen er alles aan om zo snel mogelijk te reageren en je aanvraag binnen maximaal 30 dagen te beantwoorden. 
Wij nemen alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen om de integriteit van de gegevens te bewaren, hun vertrouwelijkheid te waarborgen en om communicatie met onbevoegde derde partijen te voorkomen.
Hoe kan ik toegang verkrijgen tot mijn persoonlijke gegevens ?
We beantwoorden graag je verzoek om toegang te krijgen tot je persoonlijke profiel. Hiervoor hebben we een kopie van je identiteitskaart nodig.
 
Na ontvangst van deze zal je binnen maximaal 30 dagen een kopie van de persoonlijke informatie ontvangen die voor ons beschikbaar is. Je hebt ten alle tijde het recht om je gegevens te raadplegen, te corrigeren, aan te vragen, of een klacht in te dienen bij de gegevensbeschermingsautoriteit. 
 
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zullen je met plezier antwoorden. Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 0800 93 217 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Hoe kan ik me uitschrijven ?
Als je niet langer klant van NESCAFÉ Dolce Gusto wenst te zijn, kan je ons een aanvraag sturen via ons contactformulier. We beloven je zo snel mogelijk uit te schrijven. Het verwijderen van je gegevens kost wat tijd om effectief te zijn. Het kan zijn dat je de komende weken nog berichten, die momenteel aan de gang zijn, van ons ontvangt. 
 
We beloven je zo snel mogelijk uit te schrijven, dit binnen een termijn van maximaal 30 dagen.
Houd er rekening mee dat voor sommige gegevens in je bestelgeschiedenis een roerende voorheffing geldt. Dit betekent dat de bestalingsdienst vereist dat Nestlé deze informatie gedurende een bepaalde periode bewaard, bijvoorbeeld voor je factureringsgegevens.
 
We hopen echter dat je ons trouw zult blijven. Door lid te blijven, ga je verder met: 
• Op de hoogte blijven van het laatste nieuwtjes en de nieuwste productlanceringen;
• Tips te ontvangen om het meeste uit je machine te halen;
• Kans te maken op gratis koffiestaaltjes;
• En kan je genieten van exclusieve maandelijkse promoties.
 
Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zullen je met plezier te woord staan. Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 02 529 55 13 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Toon alles
Vragen over de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines
Ik heb mijn nieuwe machine uitgepakt en een artikel ontbreekt. Wat moet ik doen ?
Controleer nogmaals de binnenkant van de doos om te zien of het ontbrekende artikel ontbreekt. Als dit het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht en het wordt vervangen. 
 
Als je het apparaat hebt gekocht via onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop, raden wij je aan contact op te nemen met de klantendienst. Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 02 529 55 13 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Kan ik de kabelkleur van mijn machine kiezen ?
Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een beschermende rode elektriciteitsdraad die de consumenten bescherming biedt, van het merk Café Modern Art: NESCAFÉ Dolce Gusto.
 
 
Wat geven de lampjes van de machine aan ?
- Wanneer je je machine start en tijdens het stijgen van de watertemperatuur, knippert de aan/uit-knop                        ongeveer 30 seconden rood. Gelieve niet in te grijpen tijdens die periode.
- Wanneer het apparaat klaar is, wordt de aan/uit-knop groen.
- Aan het einde van de drankbereiding knippert de aan/uit-knop ongeveer 5 seconden rood. Raak de                              capsulehouder niet aan gedurende deze tijdspanne!
- Eco-modus: na 5 minuten zonder gebruik, wordt het apparaat automatisch uitgeschakeld.
- Als de aan/uitknop rood blijft, schakel je de machine uit en controleer je of de dop niet geblokkeerd                            is en of er voldoende water in de watertank zit vooraleer je deze weer inschakelt.
- Als de aan/uitknop een continu oranje/geel licht geeft (ontkalkingssignaal), moet je de machine                                  onmiddellijk ontkalken (machines: CIRCOLO®, OBLO®, PICCOLO®, GENIO® MINI en DROP®). 
 
Vind hier al onze machines.
 
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van de machine voor meer informatie over de LED's op je machine. Raadpleeg de instructies voor je machine op onze "gebruikershandleiding-pagina”.
Hoe werkt de NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de gebruikershandleiding ?
De NESCAFÉ Dolce Gusto-machine verwarmt water die een maximale druk van 15 bar bereikt, vooraleer het in de koffiekop wordt gegoten. Het water wordt gefilterd in een capsule met geroosterde en gemalen NESCAFÉ®-koffie van hoge kwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zodanig ontworpen dat water en druk gelijkmatig in de koffie worden verdeeld. Dit is een garantie voor een optimaal aroma. De werking van de druk in dit systeem is vergelijkbaar met die van professionele machines. De filterkoffie werkt bijvoorbeeld met een druk van één bar (normale atmosferische druk). Andere machines werken met maximum 2 bar druk. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto-systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kan je binnen een tijdspanne van één minuut een kop koffie zetten.
 
Je  vindt alle informatie over je machine op onze speciale “machine-pagina”, die je kan raadplegen en afdrukken.
 
Wat is 15 bar druk ?

De druk is essentieel om optimale extractie van koffiesmaken te garanderen en een perfecte crema te verkrijgen. Zo komt water dat verwarmd is tussen 85°C en 95°C onder druk te staan in de gepatenteerde capsule van NESCAFÉ Dolce Gusto die de fijne en homogene vermaling gelijkmatig verdeelt om de beste aroma's te extraheren. Dankzij de technologie in de capsule en de geselecteerde kwaliteitskoffie, biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een fijne en resistente cremalaag. NESCAFÉ Dolce Gusto garandeert zijn klanten een echte "Espresso" van professionele kwaliteit. 

Wat is crema ?

Een goede espresso is onmiddellijk herkenbaar aan de kleur en textuur van zijn "crema",  het "schuim" bovenop de koffie. Het moet een hazelnoottint hebben , rood of bruin en een fijne en homogene textuur.

Hoe kan ik mijn machine veilig gebruiken ?
Voor een veilig gebruik van je machine, volg de "aanbevelingen voor veilig gebruik" in de bedieningsinstructies die bij je machine zijn geleverd of ga naar de bijbehorende gebruikershandleiding van je machine op onze gebruikershandleiding-pagina.
 
Om je machine veilig te gebruiken :
- Giet nooit heet water in de watertank !
- Open de vergrendeling nooit tijdens het bereiden van een drankje !
- Aan het einde van de voorbereiding knippert de aan / uit-knop ongeveer 5 seconden rood.                                          Open de handgreep niet gedurende deze tijdspanne !
- Druk nooit op de keuzehendel terwijl de vergrendelingshendel open is !
- Raak de capsule niet aan na de bereiding van het drankje! De oppervlakte is heet en je loopt risico                              op brandwonden !
Welke soort water moet ik gebruiken ?
Kraantjeswater (drinkwater) is perfect aangepast aan onze machines; zolang het vrij is van geuren die de smaak van je bereiding kunnen beïnvloeden. Fleswater kan ook gebruikt worden. 
 
Gebruik geen ijswater dat de temperatuur van je drank kan beïnvloeden. Gebruik voor het maken van een Cappuccino Ice bijvoorbeeld water op kamertemperatuur en plaats twee ijsblokjes in je kopje voor een perfecte ijskoffie (zie de gebruikershandleiding). 
 
Je vindt informatie over hard water en de frequentie van ontkalking in de gebruikershandleiding van de machine.
Het water stroomt niet goed door in mijn machine
Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.
 
In deze vidéo wordt uitgelegd hoe je jouw machine kan ontstoppen.
 
Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 02 529 55 13 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.
Ik moet mijn machine ontkalken. Hoe ga ik te werk ?
We adviseren je om je NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de capsulehouder elke 3-4 maanden of om de 400 bereidingen met onze aanbevolen ontkalkingsset te ontkalken. Je kan deze aanschaffen op onze online webshop. Je kan ook de Krups F0540010-ontkalker gebruiken die verkrijgbaar is in bepaalde winkels in België. 
 
LET OP: vermijd witte azijn die sommige bestanddelen van je machine zou kunnen beschadigen en vervolgens een lekkage zou kunnen veroorzaken.
 
Je vindt alle informatie over de procedure en de frequentie van het ontkalken van de machine in de instructies die bij de machine zijn geleverd en hier
 
Het wordt ten zeerste aanbevolen om in de volgende drie gevallen een ontkalking uit te voeren: 
- Als je merkt dat er minder water stroomt tijdens het bereiden van dranken;
- Als het water kouder lijkt dan normaal; 
- Als de aan / uitknop blijvend oranje brandt.
 
De boornaald van de capsules, ook bekend als de injector, moet ook vaak worden gereinigd met behulp van de naald die bij de machine wordt geleverd. (zie FAQ: Het water stroomt niet goed door in mijn machine?)
Waar kan ik mijn machine laten herstellen ?

Met betrekking tot de koffiemachines van KRUPS: KRUPS geeft 24 maanden na de datum van aankoop garantie op dit product. Tijdens deze periode behoudt KRUPS het recht om het product gratis te repareren of te vervangen, voor zover het wordt teruggestuurd samen met het aankoopbewijs naar een erkende KRUPS Service Agent. Gebruik voor het terugsturen steeds de oorspronkelijke verpakking of een voldoende stevige doos om schade te vermijden en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar. De volgende elementen zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie:

  • Schade veroorzaakt door een verkeerd gebruik of verkeerde behandeling van het product of een gebruik dat niet voldoet aan de instructies
  • Indien het product niet correct onderhouden werd (regelmatig ontkalken en schoonmaken) conform de instructies
  • Een element in glas of keramiek werd in het product opgenomen
  • Schade veroorzaakt door het gebruik van het product met een andere spanning dan staat aangegeven op het product
  • Ander gebruik dan voor normale huishoudelijke toepassingen
  • Normale slijtage
  • Schade door overbelasting van de machine, verkeerd gebruik, veronachtzaming of ongeval
  • Elke aanpassing die door de koper werd aangebracht op de machine of elke reparatie die niet door een erkende agent werd uitgevoerd
  • Accessoires zoals filters, pakking, enz. die normaal al een beperkte levensduur hebben. Deze onderdelen zijn uitgesloten van de garantie en moeten periodiek vernieuwd worden.

Wij verwijzen je dus graag door naar de fabricant Krups om samen met hen een gevolg te geven aan je dossier. Je kan hen telefonisch contacteren (070/23 31 59) of via hun online contactformulier. Zij helpen jou graag verder!

Wat is de garantieperiode van de machines ?
Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een garantie van twee jaar vanaf de aankoopdatum. 
 
Het apparaat heeft een garantie van twee jaar, tenzij anders vermeld op de verpakking. Deze garantie dekt alle productiedefecten. De garantie dekt geen schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik (bv. het laten vallen van het product of het niet volgen van de bedieningsinstructies). De bepalingen van deze garantie zijn niet exclusief in het voordeel van de koper van de wettelijke garantie voor gebreken en verborgen gebreken die in elk geval van toepassing is onder de voorwaarden van artikelen 1649bis-1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.
 
Voor KRUPS® Dolce Gusto koffiemachines geeft NESCAFÉ Dolce Gusto 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop. Gedurende deze periode behoudt NESCAFÉ Dolce Gusto zich het recht om de nodige productonderdelen te repareren of gratis te vervangen, op voorwaarde dat het wordt teruggestuurd met een aankoopbewijs. Gebruik in ruil altijd de originele verpakking of een doos die sterk genoeg is om schade te voorkomen en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar.
 
Volgende punten worden niet gedekt door de garantie:
- Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of onjuist gebruik van het product of gebruik die niet                                   in overeenstemming is met de instructies;
- Gebrek aan onderhoud of verkeerd onderhoud van het apparaat (regelmatig ontkalken en reinigen                              volgens de instructies);
- Aanwezigheid van glas of een keramisch element in het product;
- Schade veroorzaakt door het gebruik van de machine op een ander voltage dan aangegeven op het product;
- Gebruik anders dan bij normaal huishoudelijk gebruik;
- Normale slijtage;
- Schade door overbelasting van de machine, oneigenlijk gebruik, nalatigheid of een ongeval;
- Elke wijziging aangebracht door de koper op het product of enige andere reparatie dan die gemaakt                            door een geautoriseerde agent; 
- Accessoires, zoals filters, afdichtingen, enz., Waarvan de normale levensduur beperkt is. Deze onderdelen                    zijn uitgesloten van de garantie en zullen periodiek moeten worden vernieuwd.
 
Mijn bewijzen van aankopen: 
De ontvangst, factuur of orderbevestiging ontvangen voor online aankopen is een garantie. Bewaar ze op een veilige plaats.
Waar kan ik NESCAFÉ Dolce Gusto-machines kopen ?
NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn verkrijgbaar in een groot aantal winkels. Als een machine op onze webshop beschikbaar is via een partnerkanaal, worden de prijs en een link naar de betreffende webshop weergegeven om de aankoop online uit te voeren. 
 
Je kan ook de optie "waar te koop?" gebruiken.
Toon alles
Vragen over NESCAFÉ Dolce Gusto capsules en accessoires
Hoeveel koffie is nodig voor een kopje koffie klaar te maken, waar kan ik de koffiecapsules kopen en hoeveel kosten ze ?
Met een capsule maak je een kopje Espresso of Lungo. Als je Cappuccino, Chococino® of Latte Macchiato wi maken, heb je een extra melkcapsule nodig. 
 
Je kan dozen met 12 capsules (Absolute Origin), 16 capsules en 30 capsules (Family Packs) kopen. 
Een Cappuccino, Chococino of Latte Macchiato doos van 16 bevat 8 capsules koffie en 8 capsules melk. 
 
Je kan ter info onze prijzen bekijken maar ook bestellen via onze webshop Nescafé Dolce Gusto. Dit zijn de adviesprijzen, de distributeurs zijn als enige verantwoordelijk voor de bepaling van de verkoopprijs.
Kan ik capsules onmiddellijk bij NESCAFÉ Dolce Gusto kopen? Zijn de capsules beschikbaar via internet ?
Je kan ze rechtstreeks kopen via onze webshop of in een groot aantal winkels, waaronder winkelketens.
Klik hier voor meer informatie over de verschillende soorten capsules die beschikbaar zijn in onze webshop.
Voor meer informatie over onze verschillende verkooppunten, kan je ook de optie "waar te kopen" zien.
Zijn jullie van plan andere soorten capsules te lanceren, zoals theecapsules ?

Momenteel is een brede selectie van NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules verkrijgbaar op onze webshop. Om in de toekomst op de hoogte te blijven van nieuwe productontwikkelingen, kan je je online registreren voor onze nieuwsbrief of je kan ons volgen op Facebook.

Kan ik ook compatibele koffiecapsules gebruiken, naast de NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules?

NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules en NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn ontworpen om samen te werken. We zullen geen commentaar geven op het gebruik en pasvorm van andere capsules en hoe ze werken in de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines.

Kunnen de capsules gerecycleerd worden ?

Dankzij onze nieuwe partner TERRACYCLE® worden je capsules vanaf nu gerecycleerd en halen we samen het beste uit onze koffie. Voor alle informatie over ons TERRACYCLE® recyclageprogramma, klik hier.

Waar kan ik de accessoires van NESCAFÉ Dolce Gusto vinden ?

NESCAFÉ Dolce Gusto-accessoires zijn exclusief verkrijgbaar in onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Je kan ze hier vinden.

Toon alles
VRAGEN OVER NUTRI-SCORE
Wat is de Nutri-Score?

Nutri-Score is een voedselkeuzelogo dat door middel van kleuren (groen tot en met rood) en letters (A tot en met E) een oordeel geeft over de voedingswaarde van een product per 100 gram/100 ml. Nutri-Score is door onafhankelijke wetenschappers ontwikkeld in Frankrijk. Het is een logo dat vrijwillig gebruikt kan worden door de levensmiddelenindustrie.

Waarom implementeert NESCAFÉ Dolce Gusto de Nutri-Score op de packs?

De implementatie van het Nutri-Score logo op onze producten maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om de vooruitgang op het gebied van voeding te bevorderen. Met de Nutri-Score willen we onze consumenten meer transparantie bieden en hen helpen om goede voedingskeuzes te maken.

Hoe wordt de Nutri-Score berekend voor NESCAFÉ Dolce Gusto-dranken?

De Nutri-Score geeft een score aan producten op basis van een wetenschappelijk algoritme.

Voor het berekenen van de Nutri-Score wordt een product ingedeeld in 1 van de 4 categorieën; voeding/dranken/kazen/vetten en oliën. De voedingswaarde per 100 gram/100 ml wordt beoordeeld. Een product krijgt pluspunten voor: eiwitten, vezels en % groente/fruit/noten/peulvruchten/olijfolie/raapzaadolie/walnotenolie. Een product krijgt minpunten voor: energiegehalte (kcal), suikers, verzadigd vet en zout. Aan de hand van de totaalscore krijgt een product een score: A staat voor de meest gezonde samenstelling, E voor de minst gezonde. 

NESCAFÉ Dolce Gusto dranken worden in het algemeen berekend in de dranken-categorie. Producten krijgen al gauw een B of C score, omdat alleen water een A kan krijgen.

In sommige gevallen valt het product in de voeding-categorie (vast of vloeibaar levensmiddel). Namelijk wanneer een drank uit ≥ 80% melk bestaat, poederdranken bereid met melk, poederdranken met ≥ 80% melk (drooggewicht) die bereid zijn met water. Dit komt geheel overeen met de richtlijnen voor het gebruik van Nutri-Score. Voor NESCAFÉ Dolce Gusto vallen Latte Macchiato & Cappuccino Skinny hieronder.

Als ik mijn drank anders bereid dan op de verpakking wordt aanbevolen, krijg ik dan dezelfde Nutri-Score?

De Nutri-Score wordt berekend op basis van de voedingswaarden voor 100 ml bereide drank zoals het wordt geconsumeerd en bereid volgens de aanwijzingen op de achterkant van de verpakking. Als u uw drank anders bereidt, heeft u niet hetzelfde voedingsprofiel per 100 ml en dus niet noodzakelijk dezelfde Nutri-Score.

Moet ik stoppen met het drinken van smaken met een D- of E-waardering?

Alle producten, ongeacht hun score, kunnen onderdeel zijn van een verantwoord voedingspatroon, afhankelijk van de gebruikte portie en frequentie van gebruik. Een product met een oranje/rode score (D of E) zal eerder occasioneel en in matige hoeveelheden worden geconsumeerd, terwijl een product met een groene score (A of B) vaker kan worden geconsumeerd.

Waarom staat er geen Nutri-Score op de pure koffies?

NESCAFÉ Dolce Gusto implementeert de Nutri-Score op al de producten die in aanmerking komen wanneer de verpakkingen worden vernieuwd. Zwarte koffie komt volgens de gebruikelijke voorschriften niet in aanmerking voor de Nutri-Score, aangezien er geen voedingswaardedeclaratie voor bestaat.

Volgens de leidraad van de europese commissie met betrekking tot het vaststellen van toleranties voor voedingswaarden die op een etiket worden vermeld voor etiketten mag elke nutriënt met een gehalte kleiner dan 0,5 g aangegeven worden als 0. Suikers moeten dus normaal worden aangegeven als 0. De energie zou ongeveer 5kJ/100ml zijn, wat een nutri-score B zou opleveren voor pure zwarte koffies.

Toon alles
PREMIO LOYALTYPROGRAMMA
Wat is PREMIO?

PREMIO is een getrouwheidsprogramma waarmee je punten kan sparen door NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-dranken te drinken. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor cadeaus uit de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be)

Hoe krijg ik toegang tot PREMIO?

Je kan PREMIO gebruiken op de website www.dolce-gusto.be of via de ‘NESCAFÉ Dolce Gusto’-app die beschikbaar is in de Play Store (Android) en App Store (iOS). De “NESCAFÉ Dolce Gusto”-app is helemaal gratis. 

Als je al lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community, meld je dan aan door jouw e-mailadres en wachtwoord in te voeren op de NESCAFÉ Dolce Gusto-homepage (www.dolce-gusto.be/customer/account/login/) en ga vervolgens naar het tabblad PREMIO (www.dolce-gusto.be/premio/) onder “MIJN ACCOUNT”. Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je het gewoon opnieuw instellen door te klikken op WACHTWOORD VERGETEN naast ‘Ik log in’. 

Als je nog geen account hebt, kan je gratis een account aanmaken op de registratiepagina van de NESCAFÉ Dolce Gusto-website (www.dolce-gusto.be/customer/account/create/).

Wie kan aan PREMIO deelnemen? Wie kan lid worden van PREMIO?

Het PREMIO-getrouwheidsprogramma staat open voor elke meerderjarige natuurlijke persoon die houder is van een account op de website www.dolce-gusto.been die woonachtig is in België of in het Groothertogdom Luxemburg. Ondernemingen zijn uitgesloten van het PREMIO-programma.

Hoe kan ik PREMIO-punten verdienen?

Je kan punten verdienen door de codes te zoeken in de dozen NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules. Ga vervolgens naar de website www.dolce-gusto.be. Om deel te nemen aan PREMIO moet je geregistreerd zijn op de website www.dolce-gusto.be: zodra je jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account aanmaakt, heb je automatisch toegang tot het PREMIO-programma. 

Voer vervolgens handmatig de 12 tekens van de code van je doos capsules in op de website www.dolce-gusto.be/premio of scan de QR-code via de “NESCAFÉ Dolce Gusto”-app. Zodra je de code hebt ingevoerd op de pagina van het PREMIO-getrouwheidsprogramma, worden de punten automatisch als volgt toegekend: 

  • De allereerste keer dat je scant: +100 extra punten 
  • Doos van 12 of 16 capsules: 100 punten 
  • Doos van 30 capsules: 200 punten
Heb ik recht op meer dan één PREMIO-account?

Per lid is slechts één account toegestaan (hetzelfde e-mailadres, naam, enz.). Het is niet mogelijk om PREMIO-accounts in meer dan één land te hebben. 

We wijzen erop dat je NESCAFÉ Dolce Gusto-account toegang geeft tot het PREMIO-getrouwheidsprogramma. Het is niet nodig om een nieuwe account aan te maken.

Welke soorten smartphones zijn compatibel met de "Nescafé Dolce Gusto"-app?

De NESCAFÉ Dolce Gusto-app is beschikbaar op Google Play (voor Android) en in de App Store (voor iOS). De app werkt op Android-toestellen vanaf versie 4.4 en iOS-toestellen vanaf versie 9. Om de NESCAFÉ Dolce Gusto-app te downloaden: 

- App Store: klik hier om de app te downloaden 

- Google Play: klik hier om de app te downloaden 

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen. 

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

Hoelang blijft mijn PREMIO-account bestaan?

Het PREMIO-account blijft actief zolang je lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community. Als je je echter afmeldt bij de NESCAFÉ Dolce Gusto-community wordt jouw PREMIO-account automatisch beëindigd.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van PREMIO vinden?

Ja kan de algemene voorwaarden vinden onderaan op de website onder “Algemene voorwaarden van PREMIO. Aanvullende specifieke voorwaarden zijn te vinden onder “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Wat moet ik doen als ik de antwoorden op mijn vragen niet kan vinden in de FAQ-rubriek?

Voor meer informatie verwijzen we naar de “Algemene voorwaarden van PREMIO of naar de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.  

Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de Consumentendienst: 

  • Via het online contactformulier 
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur 
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
Toon alles
MIJN PREMIO CODES
Hoe voer ik de codes in de dozen capsules in om punten te verdienen?

U kunt deze codes handmatig invoeren op de pagina van het PREMIO loyalty programma of de QR-code in elk doosje NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules scannen met behulp van de mobiele NESCAFÉ Dolce Gusto-app: 
- iOS: klik hier om de app te downloaden 
- Google Play: klik hier om de app te downloaden 

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen. 

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC. 

Ik zie / vind geen code in mijn doosje capsules.

De code staat gedrukt aan de binnenkant van de bovenklep van alle dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.

Kan ik mijn code meer dan eens gebruiken?

Nee, de codes in de dozen capsules zijn uniek en kunnen maar één keer gebruikt worden.

Mijn PREMIO-code wordt niet aanvaard. Waarom?

Jouw code kan om 4 redenen niet worden geaccepteerd:  

 
1) De code is onjuist (probeer het in dat geval opnieuw of probeer het met een code uit een ander doos) 
2) De code is al een keer gebruikt (elke code kan slechts eenmaal worden gebruikt). Wanneer je de code handmatig invoert, moet je voorzichtig zijn met cijfers en letters die gemakkelijk kunnen worden verward: de letter "O" met het cijfer "0" bijvoorbeeld. 
3) Je hebt jouw limiet voor het invoeren van codes bereikt: momenteel is het aantal ingevoerde codes beperkt tot 10 codes per dag, 20 codes per week, 30 per maand en 250 per jaar. 

4) Het product wordt niet verkocht in Belgische winkelpunten of op dolce-gusto.be. 

Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met onze Consumentendienst: 

  • Via het online contactformulier 
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur 
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com
Ik probeer de QR-code van een doosje te scannen maar het werkt niet, wat kan ik doen?

Als je de QR-code van jouw doos NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules niet kan scannen via de Nescafé Dolce Gusto-app, kan je het eens met een ander doosje capsules te proberen. Als dit nog steeds niet werkt, dan nodigen wij je uit om de website www.dolce-gusto.be/premiote bezoeken en de code handmatig in te voeren.

Ik heb capsules gekocht in een ander land. Kan ik de code(s) gebruiken om PREMIO-punten te crediteren op mijn Belgische NESCAFÉ® Dolce Gusto®-account?

Ja, je kan PREMIO-punten inwisselen die je hebt verkregen met codes op dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules die je in een ander land hebt gekocht indien hetzelfde product ook in België wordt verkocht. Deze code kan echter slechts één keer en op één PREMIO-account worden gebruikt. Je kan niet in twee verschillende landen lid zijn van het PREMIO-getrouwheidsprogramma.

Toon alles
MIJN PREMIO PUNTEN
Welke dozen capsules worden aanvaard in het PREMIO loyalty programma en waar kan ik ze kopen?

Alle dozen van het merk NESCAFÉ Dolce Gusto®en die van het Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-assortiment kunnen worden gebruikt in het kader van het PREMIO-getrouwheidsprogramma. Deze dozen kunnen online of in een ander verkooppunt worden gekocht en worden in België of in het Groothertogdom Luxemburg verkocht.

Ik heb PREMIO-punten op mijn account. Hoe kan ik ze gebruiken?

Je kan je punten omwisselen voor cadeaus. Profiteer van een ruime keuze aan cadeaus die voor jou geselecteerd zijn en beschikbaar zijn in de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be). Controleer of je genoeg punten hebt om ze in te wisselen voor cadeaus. Voor sommige cadeaus is het mogelijk een combinatie van PREMIO-punten en contant geld via creditcard in te wisselen.

Hoe lang zijn de PREMIO-punten geldig?

De op jouw saldo gecrediteerde punten vervallen na 6 maanden van inactiviteit. Als je geen nieuwe codes invoert of je punten niet inwisselt voor cadeaus, word je als inactief beschouwd. Ja kan je puntensaldo en bijna vervallen punten op elk moment bekijken op jouw account op onze website www.dolce-gusto.be. 

* inactiviteit betekent geen acties uitvoeren binnen het Premio programma (nieuwe codes invoeren, cadeaus aanvragen)

Hoe weet ik hoeveel punten ik heb gespaard?

Wanneer je ingelogd bent op de website www.dolce-gusto.be, kan je een informatiebalk bovenaan de website zien die toont hoeveel PREMIO-punten je reeds hebt verzameld. Deze informatie is ook beschikbaar in jouw persoonlijke account en op de pagina premio.dolce-gusto.be/rechtsboven op je scherm. Je kan de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.

Toon alles
MIJN PREMIO CADEAUS
Waar kan ik alle cadeaus vinden?

Alle cadeaus zijn beschikbaar in de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be/) waar je jouw PREMIO-punten kan inwisselen voor cadeaus.

Hoe werken betalingen met een creditcard?

De meeste cadeaus kan je verkrijgen met je verzamelde punten. In sommige gevallen is de functie Punten + Geld ook beschikbaar voor cadeaus. Dat betekent dat je het cadeau kan verkrijgen voor een deel van jouw punten en geld. Ja kan het cadeau echter niet volledig met geld betalen: je moet ten minste 50% van de prijs in punten kunnen betalen. 

Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan voor de functie Punten + Geld.

Welke valuta worden aanvaard voor betalingen met creditcard?

De valuta die wordt aanvaard voor betalingen met Punten + Geld uit de PREMIO-cadeaucatalogus is de euro. Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan.

Wanneer zal ik de levering ontvangen en door welke vervoerder?

De levertijd van al onze cadeaus staat vermeld op de detailpagina's van de cadeaus. Wij nodigen je uit deze te raadplegen om een beter zicht te hebben op de leveringsdatum van jouw gekozen cadeau. Bovendien is elke leverancier van cadeaus vrij om een koerier naar keuze te kiezen. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket is verzonden met de bijhorende trackinginformatie.

Waar kan ik mijn cadeaus laten bezorgen?

De cadeaus van het PREMIO-getrouwheidsprogramma worden alleen in België en in het Groothertogdom Luxemburg geleverd.

Moet ik verzendkosten of andere kosten betalen om mijn cadeau te ontvangen?

Neen, de prijzen in de PREMIO-cadeaucatalogus zijn inclusief verzendings- en leveringskosten in België en in het Groothertogdom Luxemburg.

Wat zijn de verschillende leveringswijzen?

De kortingsbonnen en cadeaubonnen worden elektronisch geleverd via e-mail of op het PREMIO-account van het lid. Fysieke cadeaus worden rechtstreeks geleverd op het postadres dat in het account van het lid opgegeven is. Indien het lid niet thuis is en de levering niet in ontvangst kan nemen, kan het PREMIO-cadeau afgehaald worden in het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen leveringswijze. De contactgegevens van het afhaalpunt worden per e-mail meegedeeld aan het lid door de leveringsdienst.

Wat gebeurt er nadat ik het cadeau heb besteld?

Zodra je je bestelling plaatst, worden de punten automatisch van jouw account afgetrokken. Als je een gedeeltelijke betaling met geld hebt gedaan, wordt deze laatste automatisch van je rekening afgeschreven. 
Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail onmiddellijk na de bestelling van uw cadeau. Als je niets hebt ontvangen, raden we aan je spam te controleren. 
Controleer of de geplaatste bestelling en het leveringsadres juist zijn. 
De geschatte leveringsdatum kan voor elk cadeau verschillen en kan worden vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling en op de detailpagina van het cadeau. 

Als je een fout opmerkt in de bevestigingsmail van uw bestelling, of als je nog vragen hebt over de levering van de cadeaus, kan je contact opnemen met onze consumentendienst: 

  • Via het online contactformulier 
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur 
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com 

Je kan de status van jouw bestelling ook volgen via je account op de website.

Kan ik een cadeau ontvangen op een ander adres dan het adres dat in mijn PREMIO-account staat?

Je kan voor elke bestelling een ander adres gebruiken. Alle cadeaus van eenzelfde bestelling moeten wel aan één adres gekoppeld zijn.

Zullen de punten of de prijzen van de cadeaus variëren?

De prijzen en punten van de in de PREMIO-cadeaucatalogus beschikbare cadeaus kunnen af en toe variëren als gevolg van wijzigingen door de leverancier.

Wat zijn de regels waaraan ik me moet houden als ik via PREMIO een kortingsbon bestel voor de NESCAFÉ Dolce Gusto-website?

Met de kortingsbon die je met jouw PREMIO-punten hebt gekocht, kan je op de website de producten kopen die je wil (capsules en accessoires). Er zijn geen bijzondere beperkingen. Deze bonnen werken echter net als alle andere kortingsbonnen op de website: 

  • Ze zijn alleen geldig op de website dolce-gusto.be. 
  • Levering alleen in België.  
  • Het minimum aankoopbedrag op de website is € 25. Om van een kortingscode te genieten, moet je bestelling een minimumbedrag bereiken van € 25 + het bedrag van uw kortingscode. 
  • Slechts één kortingscode aanvaard per bestelling. 
  • Slechts één kortingscode gebruikt per maand en per account.
Is het mogelijk om een factuur te vragen voor de bestelling van het cadeau?

De factuur wordt samen met het cadeau door de leverancier toegestuurd.

Kan ik de bestelling van een cadeau annuleren?

Het verzoek om de bestelling van een cadeau te annuleren kan alleen worden gedaan wanneer de status van de bestelling ‘in behandeling’ is op de pagina ‘Mijn bestelgeschiedenis’. Na deze tijd kunnen bestellingen niet meer worden geannuleerd. Om een bestelling van een cadeau te annuleren, kan je contact opnemen met de Consumentendienst: 

  • Via het online contactformulier 
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur 

Het verzoek om je cadeau te annuleren zal dan bestudeerd worden. 

 

Na de annulering van je bestelling en het verschijnen van de woorden ‘Terugbetaald / geannuleerd’ in ‘Mijn bestelgeschiedenis’ op de website premio.dolce-gusto.be worden de punten opnieuw gecrediteerd op de account van het lid.

Kan ik mijn cadeau retourneren?

Voor fysieke cadeaus verwijzen we je naar het retourbeleid dat vermeld staat in de beschrijving van elk cadeau in de PREMIO-cadeaucatalogus. Bij een defect cadeau heb je 14 dagen vanaf ontvangst om het te retourneren. 

Indien het cadeau binnen de in het retourbeleid aangegeven termijn onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking wordt geretourneerd, worden de punten terugbetaald of wordt het cadeau zonder extra kosten vervangen. Voor de verzending stuurt de leverancier van het cadeau een vooraf betaald retouretiket. 

Indien er geen probleem is met de levering van het cadeau en je het om persoonlijke redenen wenst te retourneren, bevestigt het retourbeleid dat de leveringskosten voor eigen rekening zijn. 
Retourzendingen worden niet aanvaard voor gedigitaliseerde cadeaus.

Toon alles

Vind je niet wat je zoekt?

Via telefoon op het nummer 02 529 55 13