PROMOTIE: GRATIS TRAVEL MUG bij aankoop van 10 dozen capsules MET DE CODE: TRAVELMUG21

Bezig met laden...

Vragen over de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines

Ik heb mijn nieuwe machine uitgepakt en een artikel ontbreekt. Wat moet ik doen ?

Controleer nogmaals de binnenkant van de doos om te zien of het ontbrekende artikel ontbreekt. Als dit het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht en het wordt vervangen. 
 
Als je het apparaat hebt gekocht via onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop, raden wij je aan contact op te nemen met de klantendienst. Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 02 529 55 13 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Kan ik de kabelkleur van mijn machine kiezen ?

Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een beschermende rode elektriciteitsdraad die de consumenten bescherming biedt, van het merk Café Modern Art: NESCAFÉ Dolce Gusto.
 
 

Wat geven de lampjes van de machine aan ?

- Wanneer je je machine start en tijdens het stijgen van de watertemperatuur, knippert de aan/uit-knop                        ongeveer 30 seconden rood. Gelieve niet in te grijpen tijdens die periode.
- Wanneer het apparaat klaar is, wordt de aan/uit-knop groen.
- Aan het einde van de drankbereiding knippert de aan/uit-knop ongeveer 5 seconden rood. Raak de                              capsulehouder niet aan gedurende deze tijdspanne!
- Eco-modus: na 5 minuten zonder gebruik, wordt het apparaat automatisch uitgeschakeld.
- Als de aan/uitknop rood blijft, schakel je de machine uit en controleer je of de dop niet geblokkeerd                            is en of er voldoende water in de watertank zit vooraleer je deze weer inschakelt.
- Als de aan/uitknop een continu oranje/geel licht geeft (ontkalkingssignaal), moet je de machine                                  onmiddellijk ontkalken (machines: CIRCOLO®, OBLO®, PICCOLO®, GENIO® MINI en DROP®). 
 
Vind hier al onze machines.
 
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van de machine voor meer informatie over de LED's op je machine. Raadpleeg de instructies voor je machine op onze "gebruikershandleiding-pagina”.

Hoe werkt de NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de gebruikershandleiding ?

De NESCAFÉ Dolce Gusto-machine verwarmt water die een maximale druk van 15 bar bereikt, vooraleer het in de koffiekop wordt gegoten. Het water wordt gefilterd in een capsule met geroosterde en gemalen NESCAFÉ®-koffie van hoge kwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zodanig ontworpen dat water en druk gelijkmatig in de koffie worden verdeeld. Dit is een garantie voor een optimaal aroma. De werking van de druk in dit systeem is vergelijkbaar met die van professionele machines. De filterkoffie werkt bijvoorbeeld met een druk van één bar (normale atmosferische druk). Andere machines werken met maximum 2 bar druk. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto-systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kan je binnen een tijdspanne van één minuut een kop koffie zetten.
 
Je  vindt alle informatie over je machine op onze speciale “machine-pagina”, die je kan raadplegen en afdrukken.
 

Wat is 15 bar druk ?

De druk is essentieel om optimale extractie van koffiesmaken te garanderen en een perfecte crema te verkrijgen. Zo komt water dat verwarmd is tussen 85°C en 95°C onder druk te staan in de gepatenteerde capsule van NESCAFÉ Dolce Gusto die de fijne en homogene vermaling gelijkmatig verdeelt om de beste aroma's te extraheren. Dankzij de technologie in de capsule en de geselecteerde kwaliteitskoffie, biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een fijne en resistente cremalaag. NESCAFÉ Dolce Gusto garandeert zijn klanten een echte "Espresso" van professionele kwaliteit. 

Wat is crema ?

Een goede espresso is onmiddellijk herkenbaar aan de kleur en textuur van zijn "crema",  het "schuim" bovenop de koffie. Het moet een hazelnoottint hebben , rood of bruin en een fijne en homogene textuur.

Hoe kan ik mijn machine veilig gebruiken ?

Voor een veilig gebruik van je machine, volg de "aanbevelingen voor veilig gebruik" in de bedieningsinstructies die bij je machine zijn geleverd of ga naar de bijbehorende gebruikershandleiding van je machine op onze gebruikershandleiding-pagina.
 
Om je machine veilig te gebruiken :
- Giet nooit heet water in de watertank !
- Open de vergrendeling nooit tijdens het bereiden van een drankje !
- Aan het einde van de voorbereiding knippert de aan / uit-knop ongeveer 5 seconden rood.                                          Open de handgreep niet gedurende deze tijdspanne !
- Druk nooit op de keuzehendel terwijl de vergrendelingshendel open is !
- Raak de capsule niet aan na de bereiding van het drankje! De oppervlakte is heet en je loopt risico                              op brandwonden !

Welke soort water moet ik gebruiken ?

Kraantjeswater (drinkwater) is perfect aangepast aan onze machines; zolang het vrij is van geuren die de smaak van je bereiding kunnen beïnvloeden. Fleswater kan ook gebruikt worden. 
 
Gebruik geen ijswater dat de temperatuur van je drank kan beïnvloeden. Gebruik voor het maken van een Cappuccino Ice bijvoorbeeld water op kamertemperatuur en plaats twee ijsblokjes in je kopje voor een perfecte ijskoffie (zie de gebruikershandleiding). 
 
Je vindt informatie over hard water en de frequentie van ontkalking in de gebruikershandleiding van de machine.

Het water stroomt niet goed door in mijn machine

Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.
 
In deze vidéo wordt uitgelegd hoe je jouw machine kan ontstoppen.
 
Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 02 529 55 13 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Ik moet mijn machine ontkalken. Hoe ga ik te werk ?

We adviseren je om je NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de capsulehouder elke 3-4 maanden of om de 400 bereidingen met onze aanbevolen ontkalkingsset te ontkalken. Je kan deze aanschaffen op onze online webshop. Je kan ook de Krups F0540010-ontkalker gebruiken die verkrijgbaar is in bepaalde winkels in België. 
 
LET OP: vermijd witte azijn die sommige bestanddelen van je machine zou kunnen beschadigen en vervolgens een lekkage zou kunnen veroorzaken.
 
Je vindt alle informatie over de procedure en de frequentie van het ontkalken van de machine in de instructies die bij de machine zijn geleverd en hier
 
Het wordt ten zeerste aanbevolen om in de volgende drie gevallen een ontkalking uit te voeren: 
- Als je merkt dat er minder water stroomt tijdens het bereiden van dranken;
- Als het water kouder lijkt dan normaal; 
- Als de aan / uitknop blijvend oranje brandt.
 
De boornaald van de capsules, ook bekend als de injector, moet ook vaak worden gereinigd met behulp van de naald die bij de machine wordt geleverd. (zie FAQ: Het water stroomt niet goed door in mijn machine?)

Waar kan ik mijn machine laten herstellen ?

Een probleem met je machine? Ga niet terug naar de winkel, we zullen hem binnen de 4 werkdagen repareren.
 
Je kan contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto-klantendienst op het 02 529 55 13 (in België) of 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vijdag tot 16:00 uur.

Wat is de garantieperiode van de machines ?

Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een garantie van twee jaar vanaf de aankoopdatum. 
 
Het apparaat heeft een garantie van twee jaar, tenzij anders vermeld op de verpakking. Deze garantie dekt alle productiedefecten. De garantie dekt geen schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik (bv. het laten vallen van het product of het niet volgen van de bedieningsinstructies). De bepalingen van deze garantie zijn niet exclusief in het voordeel van de koper van de wettelijke garantie voor gebreken en verborgen gebreken die in elk geval van toepassing is onder de voorwaarden van artikelen 1649bis-1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.
 
Voor KRUPS® Dolce Gusto koffiemachines geeft NESCAFÉ Dolce Gusto 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop. Gedurende deze periode behoudt NESCAFÉ Dolce Gusto zich het recht om de nodige productonderdelen te repareren of gratis te vervangen, op voorwaarde dat het wordt teruggestuurd met een aankoopbewijs. Gebruik in ruil altijd de originele verpakking of een doos die sterk genoeg is om schade te voorkomen en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar.
 
Volgende punten worden niet gedekt door de garantie:
- Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of onjuist gebruik van het product of gebruik die niet                                   in overeenstemming is met de instructies;
- Gebrek aan onderhoud of verkeerd onderhoud van het apparaat (regelmatig ontkalken en reinigen                              volgens de instructies);
- Aanwezigheid van glas of een keramisch element in het product;
- Schade veroorzaakt door het gebruik van de machine op een ander voltage dan aangegeven op het product;
- Gebruik anders dan bij normaal huishoudelijk gebruik;
- Normale slijtage;
- Schade door overbelasting van de machine, oneigenlijk gebruik, nalatigheid of een ongeval;
- Elke wijziging aangebracht door de koper op het product of enige andere reparatie dan die gemaakt                            door een geautoriseerde agent; 
- Accessoires, zoals filters, afdichtingen, enz., Waarvan de normale levensduur beperkt is. Deze onderdelen                    zijn uitgesloten van de garantie en zullen periodiek moeten worden vernieuwd.
 
Mijn bewijzen van aankopen: 
De ontvangst, factuur of orderbevestiging ontvangen voor online aankopen is een garantie. Bewaar ze op een veilige plaats.

Waar kan ik NESCAFÉ Dolce Gusto-machines kopen ?

NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn verkrijgbaar in een groot aantal winkels. Als een machine op onze webshop beschikbaar is via een partnerkanaal, worden de prijs en een link naar de betreffende webshop weergegeven om de aankoop online uit te voeren. 
 
Je kan ook de optie "waar te koop?" gebruiken.