System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - Unsupported Browser Message

System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - iPhone/iPad Message

System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - Android Message

You have reached the website


Veelgestelde vragen


Aan de slag

Hoe kan ik me registreren op de Nescafé® Dolce Gusto® website?

Klik hier om naar het eenvoudige registratieproces te gaan. In vijf stappen bent u klaar. Als u meer informatie nodig hebt over het registratieproces, kunt u gratis contact opnemen met onze consumentendienst op het gratis nummer 0800.93.217 (België). De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).

Hoe kan ik mijn welkomsgeschenk bij mijn eerste bestelling, bekomen?

Indien u bij uw toestel, een promotionele code heeft ontvangen, die u recht geeft op een korting tijdens uw eerste bestelling, zal u deze tevens ook mogen gebruiken, u kunt deze code ingeven in de daarvoor bestemde ruimte aan het einde van uw bestelling.
Op het moment dat u uw winkelmandje valideert en op voorwaarde dat de algemene verkoopsvoorwaarden nageleefd zijn, zal het kortingbedrag automatisch afgetrokken worden van het factuurbedrag.

Wat moet ik doen als ik de bevestigingsmail voor de voltooiing van mijn registratie niet heb ontvangen?

Als u een nieuwe bevestigingsmail wilt ontvangen, meld u dan linksonder op het scherm aan met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U wordt dan gevraagd uw e-mailadres in te voeren. Hierna ontvangt u automatisch een bevestigingsmail. Als u eenmaal op de koppeling in het e-mailbericht hebt geklikt, is uw account volledig geactiveerd. 


Bij aanhoudende problemen kunt u altijd contact opnemen met de consumentendienst op het nummer 0800.93.217 (België). De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).

Wat moet ik doen als ik niet op de koppeling in de e-mail die jullie naar mij hebben verzonden kan klikken?

Als de koppeling niet werkt, kunt u de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van uw browser plakken.

Is jullie website veilig?

Ja, de Nescafé® Dolce Gusto®-website is volledig veilig.

Kan ik online winkelen als ik geen koffieapparaat heb?

Ja, ook als u geen koffieapparaat hebt, kunt u zich registreren en kunt u online winkelen.

Ik heb me al geregistreerd, maar ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Denk eraan dat uw gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Door linksonder op het scherm op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' te klikken, stel u een nieuw wachtwoord in. Voer uw gebruikersnaam en e-mailadres in en u ontvangt dan een e-mailbericht met uw nieuwe wachtwoord. Als u zich weer kunt aanmelden, kunt u dit wachtwoord wijzigen, zodat u het makkelijker kunt onthouden.

Door te klikken op 'Ben je je gebruikersnaam vergeten?' kunt u een herinnering van uw gebruikersnaam opvragen. Voer vervolgens je e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met uw gebruikersnaam.
Als u beide bent vergeten, moet u eerst uw gebruikersnaam opvragen, voordat u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Hoe komt het dat ik de volledige website niet bekijken?

Om deze site te kunnen gebruiken, moet uw browser cookies accepteren. Hiervoor gaat u naar het menu 'Extra' van uw internetbrowser en selecteer u 'Internetopties'. Hier moet u de beveiligings- of privacyinstellingen aanpassen, zodat cookies worden geaccepteerd. Als u dat niet doet, werkt deze website NIET goed. Als u een Apple Mac gebruikt, neem dan contact op met een team dat technische hulp over dit onderwerp kan bieden.

Een bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling?

Meld u aan met uw e-mailadres en paswoord. Ga naar de Dolce Gusto® webshop. Selecteer uw gewenst(e) artikel(en) door op het winkelmandje naast het gewenste aantal te klikken. Kijk uw bestelling en aantal artikelen, in uw winkelmandje na, Indien u wenst, kan u het aantal artikelen, aanpassen. Klik hierna op « Vernieuwen » om uw winkelmandje te updaten. Vervolgens wordt u gevraagd u bestelling te betalen.

Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen?

U kan uw aankopen betalen via zowel uw Visa of MasterCard kredietkaart als met uw bankrekening via onze home banking platform. Voor meer informatie over Direct e-Banking: Klik hier. Om de deelnemende banken te be kijken: Klik hier. We hopen u in de toekomst extra betaalmethoden te kunnen aanbieden.

Moet ik voor een bepaald minimumbedrag bestellen?

Het minimumbedrag per bestelling moet 23.90€ bedragen (capsules, accessoires en toestellen samen)

Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

Voor elke geplaatste bestelling op onze webshop zijn de verzendingskosten gratis.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de shop. Is het dan niet verkrijgbaar?

Als u een bepaald artikel niet in de winkel kunt vinden, kan dat betekenen dat het artikel tijdelijk niet in voorraad is. Bel ons gratis op het nummer 0800 93 217 (België) voor meer informatie.

De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).

Leveren jullie ook buiten België?

Nee. We kunnen alleen leveren aan adressen binnen België.

Kan ik ook via de post of de telefoon bestellen?

Nee. Alleen online.

Nadat je bestelling is geplaatst

Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Als de bestelling is geplaatst, sturen we u een e-mailbericht waarin we bevestigen dat we u bestelling hebben ontvangen. Als u meer informatie nodig hebt, kunt u ons gratis bellen op het nummer 0800 93 217 (België). De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).

Wat moet ik doen als ik mijn leveringsadres of bestelling wil wijzigen?

Als een bestelling eenmaal is geplaatst, kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.

Na ontvangst kunt u ongewenste artikelen aan ons retourneren. Gelieve onze consumentendienst te contacteren voor meer informatie op het nummer 0800 93 217 (België). De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).
We zorgen er dan voor dat je het geld dat je voor deze artikelen hebt betaald, weer terugkrijgt.

Wat moet ik doen als ik wil mijn bestelling annuleren.

U heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen de bestelling te herroepen. Gedetailleerde informatie over de voorwaarden en modaliteiten van de herroeping vindt u in de algemene voorwaarden.

Hoe ver staat het met mijn bestelling?

Uw bestelling wordt gewoonlijk binnen 5 dagen na het plaatsen van de bestelling verzonden, op voorwaarde dat we de artikelen op voorraad hebben en de betaling hebben ontvangen.

Welke koeriersdienst bezorgt mijn bestelling?

DPD

Uw account beheren

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Denk eraan dat uw gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. U stelt als volgt een nieuw wachtwoord in: klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' rechtsboven op het scherm en voert u uw gebruikersnaam en e-mailadres in. U ontvangt dan een e-mailbericht met uw nieuwe wachtwoord. Als u zich weer kunt aanmelden, kunt u dit wachtwoord wijzigen, zodat u het makkelijker kunt onthouden.

U vraagt als volgt om een herinnering van uw gebruikersnaam: klik op 'Ben je je gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mailadres en uw voor- en achternaam in. U ontvangt dan een e-mailbericht met uw gebruikersnaam.
Als u beide bent vergeten, moet u eerst uw gebruikersnaam opvragen, voordat u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Als u uw accountgegevens wilt wijzigen, moet u zich aanmelden met uw bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens klik u op 'Profiel bewerken'. Als u uw e-mailadres wijzigt, ontvang u van ons een e-mailbevestiging. Volg de aanwijzingen in dat e-mailbericht om de wijzigingen te bevestigen. U kunt de hulplijn van Nescafé® Dolce Gusto® gratis bellen op het nummer 0800 93 217 (België). Onze medewerkers kunnen u helpen met het wijzigen van uw accountgegevens.

De consumentendienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur).

Hoe kan ik mij uitschrijven?

Als u zich wilt afmelden bij Nescafé® Dolce Gusto®, ga dan naar www.dolce-gusto.be en meld u aan. Vervolgens klik je op 'Profiel bewerken' en daarna op 'Profiel verwijderen'.

Het duurt enige tijd voordat uw gegevens zijn verwijderd. Het kan gebeuren dat je in de komende maand nog enkele berichten van ons ontvangt die op dit moment al in voorbereiding zijn.


We hopen echter dat u bij ons ingeschreven blijft. Door lid te blijven zal u:

  • ·          De eerste zijn om het laatste nieuws over Nescafé® Dolce Gusto® en de producten te horen
  • ·          Tips ontvangen om optimaal te kunnen genieten van je Nescafé® Dolce Gusto® apparaat
  • ·          Kans maken om gratis stalen koffie te ontvangen
  • ·          Kunnen genieten van onze promoties en wedstrijden
  • ·          Hulp ontvangen door middel van je garantie, in het geval er iets fout gaat

Vragen over het Nescafé® Dolce Gusto® apparaat

Waar kan ik de Nescafé® Dolce Gusto® toestellen kopen?

De Nescafé® Dolce Gusto® toestellen zijn beschikbaar op onze onlinewinkel en in een groot aantal winkels. Voor meer details, kijk naar de optie « Zoek een winkel ».

Hoe werkt het Nescafé® Dolce Gusto® apparaat?

Het NESCAFÉ® Dolce Gusto®-apparaat verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ®-koffie. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met maximum van twee bar. Maar het NESCAFÉ® Dolce Gusto®-systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kunt u in minder dan een minuut een kopje koffie maken.

Is Nescafé® Dolce Gusto® ook in andere landen verkrijgbaar?

Als u wilt weten of Nescafé® Dolce Gusto® in een bepaald land verkrijgbaar is, moet u contact opnemen met de Nestlé-vertegenwoordiging in dat land.

Ik heb mijn nieuw apparaat opengemaakt en er ontbreekt een onderdeel. Wat moet ik doen?

Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, brengt u het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar. Indien u het apparaat via de Nescafé® Dolce Gusto® webshop heeft aangekocht, raden wij u aan de consumentendienst te contacteren. De consumentendienst is gratis bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (vrijdag: tot 16.00 uur) op het nummer 0800 93 217 (België).

Hoe kan mijn Nescafé® Dolce Gusto® apparaat ontkalken?

We raden u aan om het Nescafé® Dolce Gusto®-apparaat en de capsulehouder om de 3-4 maanden of om de 400 consumpties te ontkalken met de NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingskit beschikbaar op de webshop. U kan uw toestel ook ontkalken met het KRUPS -ontkalkpoeder F0540010. Hiermee verlengt u de levensduur van uw machine en zorg u ervoor dat ieder kopje koffie van de hoogste kwaliteit is. Elke verpakking bevat twee sachets met ontkalkingsvloeistof.


Informatie over hoe en hoe vaak u het apparaat moet ontkalken, vind u
hier en in de gebruiksaanwijzing die met het apparaat is meegeleverd. 

Wat moet ik doen als mijn Nescafé® Dolce Gusto® apparaat niet meer werkt?

Bel gratis met de consumentendienst van Nescafé® Dolce Gusto® op het nummer 0800 93 217. De lijnen zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur.

Vragen over de capsules

Hoeveel koffie heb ik nodig voor één kopje koffie, waar koop ik de koffiecapsules en hoeveel kosten ze?

Met één capsule maakt u bijvoorbeeld één kopje Espresso Intenso, Lungo (een lange kop koffie met cremalaagje) of Lungo Decaffeinato. Als u Cappuccino, Chococino® of Latte Macchiato wilt maken, hebt u een extra capsule nodig met melkpoeder. De dozen bevatten 16 capsules. Capsules zijn te koop in de winkel en in de webshop van Nescafé® Dolce Gusto®, waar u ze kan bestellen tegen de prijs van € 4,99. 

Kan ik de capsules rechtstreeks bij Nescafé® Dolce Gusto® kopen? Zijn de capsules verkrijgbaar via internet?

U kunt ze rechtstreeks kopen via onze webshop, of bij een groot aantal winkels, waaronder warenhuizen. Voor meer informatie omtrent de verschillende soorten capsules in onze webshop klik hier. Voor meer details omtrent de verschillende verkooppunten, bekijk de optie "Zoek een winkel".

Zijn jullie nog van plan om andere soorten capsules te maken, zoals capsules voor thee?

Ons volledige aanbod kunt u altijd in onze webshop terugvinden. Om op de hoogte blijven als de productlijn in de toekomst mocht worden uitgebreid met andere dranken kan u zich online registreren via onze website of ons volgen op Facebook.

Kan ik ook andere capsules gebruiken dan NESCAFÉ Dolce Gusto capsules?

De NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules en de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines zijn ontworpen om samen gebruikt te worden. Wij geven geen commentaar over het feit of andere capsules in de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines passen.

Kunnen de capsules gerecycleerd worden?

Nee. De gebruikte Nescafé® Dolce Gusto®-capsules moet je weggooien bij het huishoudelijk afval. Dit afval wordt gestort of verbrand.