You have reached the website


Veelgestelde vragen


Registreren

Ik ben nog niet geregistreerd op de webshop van NESCAFÉ Dolce Gusto. Hoe kan ik mij registreren ?

Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar.

Hoe kan ik mijn welkomstcadeau ontvangen bij mijn eerste bestelling ?

In het welkomstboekje, die je bij aankoop van je machine hebt ontvangen, staat een promotiecode waarmee je korting krijgt bij het plaatsen van je eerste bestelling. Je hoeft alleen de code in te vullen in de daarvoor bestemde ruimte aan het einde van de bestelling, onderaan je winkelmandje.
Op het moment van validatie van je winkelmandje en als alle aankoopsvoorwaarden voldaan zijn, zal het bedrag van de coupon automatisch van het totale bedrag van je bestelling afgetrokken worden.

Opgelet: om een promocode in te voeren en te valideren, moet je eerst een bestelling plaatsen van minimum €25 (korting inbegrepen). De code is niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen en kunnen vervolgens onderworpen zijn aan andere voorwaarden vermeld op de kortingsbon.

Wat moet ik doen indien ik geen bevestigingsmail heb ontvangen op het einde van mijn registratie ?

Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen na je registratie, kan het zijn dat dit komt doordat een reeds bestaande account gelinkt is aan het e-mailadres waarmee je probeert te registreren. Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, klik je op “Wachtwoord vergeten ?” om het opnieuw in te stellen. Een link zal je per e-mail gestuurd worden, waarop je zal kunnen klikken om een nieuw wachtwoord in te stellen.

In geval van aanhoudende problemen kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Wat moet ik doen indien ik niet op de link kan klikken in de e-mail die ik heb ontvangen ?

Als de koppeling niet werkt, kan je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.

Is jullie website veilig ?

Ja, de NESCAFÉ Dolce Gusto website is volledig veilig.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuwe wachtwoord in:  klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kan je het wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op “Ben je je gebruikersnaam                            vergeten ?”  
Voer je e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mail met je gebruikersnaam.

Waarom kan ik de volledige website niet bekijken ?

Om toegang tot deze website te krijgen, moet je browser cookies accepteren. Ga hiervoor naar het menu "Tools" van je internetbrowser en selecteer je "Internetopties". Pas eenvoudigweg je privacy- en privacy-instellingen aan om cookies toe te staan. Als je dit niet doet, zal deze website niet correct werken. Als je een Apple Mac-computer gebruikt, neem  je best contact op met de technische ondersteuning voor dit probleem. Gebruik voor een optimale werking bij voorkeur Google Chrome als browser. 

We werken ook aan de optimalisatie van onze website op smartphones en tablets

Een bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling ?

Ga naar de NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Log in met je e-mailadres en wachtwoord. Selecteer de gewenste artikelen en voeg ze toe aan je winkelwagen. Controleer je bestelling en het aantal producten. Je kan, als je dat wil, het aantal producten in je winkelmandje wijzigen. Als je dit wenst te doen, klik je op "winkelwagen bijwerken". Nadien zal gevraagd worden om je bestelling te betalen.

Kan ik online bestellen indien ik niet over een NESCAFÉ Dolce Gusto-machine beschik ?

Ja, ook indien je niet over een NESCAFÉ Dolce Gusto-machine beschikt, kan je je registreren en online aankopen doen.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?

Je hebt de mogelijkheid je aankopen te betalen met Visa- en Mastercardkredietkaarten, evenals met je bankpas via ons homebanking systeem. Wij hopen in de toekomst nog meer betaalmogelijkheden te bieden.

Als er nog een probleem is met je betaling, kan je contact opnemen met SoFort op 02 808 63 05, zij beheren de betaling applicatie op onze website. 

Is er een minimumbedrag om een bestelling te plaatsen ?

Het minimumbedrag per bestelling is €25 (capsules, accessoires en machines gecombineerd)

Hoeveel bedragen de verzendkosten ?

De verzendkosten zijn altijd gratis, voor elke bestelling die geplaatst wordt op onze webshop.

Wat moet ik doen indien de betaling mislukt?

Plaats je bestelling opnieuw. Wanneer je je in het scherm "Betalingsopties" bevindt, let dan op de volgende punten: 

Kredietkaart: 
Zorg ervoor dat je een Visa- of Mastercard-kredietkaart gebruikt. American Express-kaarten worden                            niet geaccepteerd;
Naam op de kredietkaart: voer je naam in zoals deze op de kredietkaart staat;
Kredietkaartnummer: dit is het zestiencijferige nummer in het midden van de krediekaart,je moet het                          nummer zonder spaties invoeren;
Vervaldatum: gebruik het vervolgkeuzemenu om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren;
Driecijferige beveiligingscode: dit zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip op de achterkant                          de kredietkaart.

Indien je nog steeds geen bestelling kan plaatsen, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Leveren jullie ook buiten België ?

Nee, wij leveren alleen aan adressen in België.

Kan ik bestellen per post of telefoon ?

Nee, het is alleen mogelijk om online te bestellen via onze webshop. Weet ook dat NESCAFÉ Dolce Gusto-producten ook verkrijgbaar zijn in de meeste supermarkten in België en het Groothertogdom Luxemburg.

Ik heb geen toegang tot het tabblad 'toevoegen aan winkelwagen' op een product, wat moet ik doen ?

Het product dat je aan je winkelwagen wilt toevoegen, is grijs en het kadertje 'toevoegen aan winkelwagentje' wordt niet weergegeven? Dit betekent dat het product tijdelijk niet beschikbaar is. 

Wij nodigen je uit om heel snel een nieuwe verbinding te maken met onze webshop om het product te bestellen zodra het weer voorradig is.

Indien je dat wenst, kan je jouw e-mailadres achterlaten door te klikken op « mij informeren  » of « informeer me wanneer beschikbaar » om je een e-mail te sturen wanneer dit product beschikbaar is.

Ik kan een product niet vinden op jullie webshop, wat moet ik doen ?

Als je een bepaald product niet kan vinden op onze webshop, kan dit betekenen dat het tijdelijk niet beschikbaar is. We nodigen je uit om binnen een paar dagen opnieuw verbinding te maken met onze webshop om te controleren of het product waarnaar je op zoek bent, weer beschikbaar is.

Is NESCAFÉ Dolce Gusto beschikbaar in andere landen ?

Als je wil weten of NESCAFÉ Dolce Gusto beschikbaar is in een bepaald land, klik hier.

Na het plaatsen van een bestelling

Hoe weet ik of mijn bestelling goed geplaatst werd ?

Wanneer je bestelling geplaatst is, sturen wij je een e-mail om te bevestigen dat we je bestelling goed hebben ontvangen.

Welke koerierdienst is verantwoordelijk voor mijn bestelling ?

DPD is de verantwoordelijke koerierdienst voor de levering van je bestellingen.

Is het mogelijk de goederen te retourneren ?

Je hebt het recht om een bestelling binnen de 14 dagen na ontvangst terug te sturen, zonder opgave van reden. Je vindt gedetailleerde informatie over de voorwaarden en bepalingen voor teruggave in het gedeelte “algemene voorwaarden”. 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een derde partij die niet de door jou aangewezen vervoerder is, het eigendom fysiek in bezit heeft genomen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons (Nestlé Belgilux SA, Birmingham 221 - 1070 Brussel, tel: 0800 93 217, e-mail: dolce-gusto@be.nestle.com) op de hoogte brengen van je beslissing om dit contract in te trekken door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld brief verzonden per post of per e-mail). Je kan het herroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Om de wachttijd te respecteren, volstaat het dat je je mededeling met betrekking tot de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt vóór het verstrijken van de herroepingstermijn. 

In het geval dat je jouw bestelling retourneert in overeenstemming met alle voorwaarden van ons terugkeerbeleid, betalen we je terug met dezelfde betaalmethode die je voor de eerste transactie hebt gebruikt.
We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of tot je het bewijs van verzending van de goederen hebt geleverd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. 

Je moet de goederen retourneren of terugbrengen in hun originele verpakking en vergezeld van de factuur, gericht aan onszelf, zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat je ons je besluit tot intrekking van dit contract hebt bezorgt. Deze periode wordt geacht te zijn gerespecteerd, als je de eigendom voor het verstrijken van de periode van 14 dagen retourneert.

Je bent verantwoordelijk voor de directe kosten van de terugzending van het onroerend goed.
Om redenen van gezondheid en hygiëne kan je geen recht op terugtrekking uitoefenen voor capsules waarvan de verpakking is geopend. 

Als je hulp nodig hebt, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Kan ik de inhoud van mijn bestelling of leveringsadres wijzigen ?

Wanneer de bestelling voltooid is:  dat wil zeggen dat je een e-mail met de orderbevestiging hebt ontvangen, kunnen we de inhoud ervan of het afleveradres dat op je bestelling is vermeld, niet wijzigen. Het is mogelijk om het afleveradres te wijzigen via DPD, onze partner die je bestellingen aflevert. In de e-mail die je van DPD ontvangt op de ochtend van je levering, kan je een nieuw afleveradres aangeven, een aflossingspunt of een veilige plaats kiezen (tuinhuisje, carport, enz.) Of ervoor kiezen dit bij een buur af te leveren;

In het geval van dwingende wijzigingen: moet je de levering van het pakket door DPD weigeren, zodat het aan ons wordt geretourneerd. We zullen de retour zo snel mogelijk verwerken. Hou er echter rekening mee dat het bedrag van je bestelling al in rekening werd gebracht. De terugkeerprocedure vergoed je, naargelang je verzoek, binnen 2 tot 3 weken;

Zolang de bestelling niet definitief is: dat wil zeggen dat je de bestelling hebt gedaan maar dat de betaling nog niet voldaan is, tot dan kan je je leveringsadres of bestelinhoud wijzigen. Je hebt ook de mogelijkheid om verschillende bezorg- en factuuradressen te hebben. Volg de instructies tijdens het validatieproces van je winkelwagen. 

Je kan je accountinformatie op elk moment wijzigen, ongeacht de voltooiing van een online bestelling.

Ik zal niet aanwezig zijn tijdens de levering van mijn bestelling, wat nu ?

Als je niet beschikbaar bent om je pakket te ontvangen, laat DPD een visitekaartje achter in je brievenbus en deponeren ze je pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je hebt 14 dagen om het op te halen bij het ophaalpunt aangegeven door DPD op de kennisgeving. 

Ga naar de DPD-website voor meer informatie of neem telefonisch contact op met de klantendienst op het nummer 070 40 60 35.

Mijn bestelling is niet volledig, hoe komt dit ?

Als je denkt dat het ontvangen pakket niet volledig is, aarzel dan niet om je bestelling te controleren door in te loggen op je account op onze webshop en naar het tabblad “MIJN BESTELLINGEN” te gaan. 

Als na verificatie je pakket niet de bestelde producten bevat, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Vouchers, promotiecodes en beoordelingen

Wat is een promotiecode ?

Bij de aankoop van een machine biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een kortingscode aan voor je eerste bestelling op onze webshop. Deze promotiecode is terug te vinden in het welkomstboek van je nieuwe apparaat. 

Er kan ook een promotiecode worden aangeboden tijdens een wedstrijd of promotie. Deze code bestaat uit 12 tekens. Deze codes zijn meestal geldig voor eenmalig gebruik.

Hoe kan ik de promotiecode gebruiken die ik kreeg bij de aankoop van mijn machine ?

Je hebt een code met 12 tekens ontvangen wanneer je jouw nieuwe machine hebt aangekocht. Met deze code profiteer je van korting tijdens je eerste bestelling op onze webshop. 

In enkele eenvoudige stappen: 
Log in op je NESCAFÉ Dolce Gusto-account.
Selecteer de gewenste producten en voeg ze toe aan je winkelwagentje.
Ga naar je winkelwagentje en vind het vak “Promotiecodes” onder je boodschappenlijst.
Er zijn twee mogelijkheden:
            • Je promotiecode is niet geregistreerd in je account, voer het in het eerste veld in en valideer;
            • Je promotiecode is al geregistreerd op je account, selecteer het in het tweede veld en valideer. 
Het bedrag wordt automatisch afgetrokken van het bedrag van je bestelling. Vind alle details in het                            rechtergedeelte van je scherm.

Opgelet: om een promotiecode in te voeren en te valideren, moet je een minimumbestelling van €25 plaatsen inclusief kortingen, deze code kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen en promoties en kan onderworpen zijn aan andere voorwaarden, die vermeld staan op de  kortingsvoucher.

Mijn promotiecode werd niet in vermindering gebracht, wat moet ik doen ?

Controleer of er een foutmelding is met de reden waarom er met je kortingscode geen rekening werd gehouden.          Probeer of voer de code opnieuw in, let op eventuele typfouten (code met 12 tekens);
Controleer of het totale bedrag van je bestelling minimaal €25 is, alle kortingen inbegrepen en dat het                        overeenkomt met de voorwaarden van het aanbod.

Als de code nog steeds niet in aanmerking wordt genomen of als een foutmelding verschijnt, kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

We danken je om ons de precieze code en de mogelijke foutmelding te geven, het zal ons helpen om zo snel mogelijk het technische probleem te indentificeren.

Ik wil mijn mening geven en mijn ervaring met een product delen, hoe te werk gaan ?

Ga naar de productpagina van je keuze en klik op het tabblad "Geef je mening". Als je een opmerking over een product, een machine of een accessoire wil schrijven, kan je dit eenvoudig doen door naar de gewenste productpagina te gaan en op de koppeling "Geef je mening" te klikken (met uitzondering van werknemers van NESTLÉ). Je moet eerst aangemeld zijn op je NESCAFÉ Dolce Gusto-account om toegang te krijgen tot deze optie.

Voor je een reactie plaatst, moet je ervoor zorgen dat deze voldoet aan ons moderatiebeleid:
1. Getuig van je ervaring met onze producten. Dit forum is voornamelijk bedoeld om je ervaringen met                          NESCAFÉ Dolce Gusto-producten te delen. Deze functie is niet bedoeld om andere vragen of problemen op                  te lossen (zoals vragen met betrekking tot een doorlopende bestelling of betaling); 
2. Schrijf je opmerkingen in een begrijpelijke taal (met name geen sms-taal); 
3. Stuur geen opmerkingen waarvan je weet dat ze onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn;
4. Geen inbreuk maken op de rechten van derden (privacy, intellectuele eigendomsrechten zoals                                    auteursrechten, beeldenrechten, merkrecht, enz.); 
5. Vermeld of verwijs niet naar: concurrentieproducten, distributieketens of winkels en prijsvergelijkingen;
6. Wees consistent met de openbare orde en moraliteit;
7. Reacties van agressieve, lasterlijke of bedreigende aard worden niet geaccepteerd. Reacties publiceren die                  kunnen leiden tot uitspraken van ras, ethiek, religie, geslacht of politiek worden ook niet aanvaard;
8. Geen beledigende, obscene of ongepaste vulgaire opmerkingen op onze site, dit is een publiek forum bedoeld              voor het gezin;
9. Je moet voldoen aan de regelgeving en de wetgeving die van kracht is in België;
10. Je gaat akkoord en verklaart dat je geen inhoud zal indienen waarvoor je een vergoeding hebt ontvangen of                betaald bent geweest door een derde partij.

Zodra je opmerking is ingediend, wordt deze zo snel mogelijk online gezet. Er zal slechts één opmerking per product en per account op de site worden toegevoegd.

Je account beheren

Hoe kan ik mijn persoonlijke informatie wijzigen ?

Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je klikt vervolgens op "Mijn account - Mijn persoonlijke gegevens - Aanpassen". 

Je kan ook je standaard verzendadres wijzigen door te klikken op "Mijn account - Mijn adres - Je primaire bezorgadres - Wijzigen". 

Voor verdere assistentie kan je rechtstreeks contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services op het gratis nummer 0800 93 217 (België) 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beheerd ?

Nestlé hecht veel belang aan je tevredenheid en de kwaliteit van haar producten en diensten. Daarom doen we er alles aan om je persoonlijke gegevens volledig persoonlijk te houden om je als gebruiker een ervaring te bieden, zowel beveiligd als beschermd via alle kanalen van mogelijke contacten. 

Alle gegevens die je ons toevertrouwt , beveiligen we met de modernste technieken. Een vreemdeling heeft eenvoudigweg geen toegang. Als je denkt dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten.

De informatie die je ons verstrekt in verband met je registratie zal niet bekend worden gemaakt aan niet-geautoriseerde derden. Alleen personeel van Nestlé of de agentschappen die ons assisteren bij het beheer van deze operaties hebben toegang tot de gegevens. Deze agentschappen moeten de vertrouwlijkheid van de informatie respecteren en zullen deze alleen gebruiken voor de specifieke operatie waarvoor zij moeten optreden.

In overeenstemming met de wet, heb je recht op toegang, rectificatie en verwijdering van je persoonlijke gegevens, dit kan door contact op te nemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto-klantenservice via ons contactformulier.

We doen er alles aan om zo snel mogelijk te reageren en je aanvraag binnen maximaal 30 dagen te beantwoorden. 
Wij nemen alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen om de integriteit van de gegevens te bewaren, hun vertrouwelijkheid te waarborgen en om communicatie met onbevoegde derde partijen te voorkomen.

Hoe kan ik toegang verkrijgen tot mijn persoonlijke gegevens ?

We beantwoorden graag je verzoek om toegang te krijgen tot je persoonlijke profiel. Hiervoor hebben we een kopie van je identiteitskaart nodig.

Na ontvangst van deze zal je binnen maximaal 30 dagen een kopie van de persoonlijke informatie ontvangen die voor ons beschikbaar is. Je hebt ten alle tijde het recht om je gegevens te raadplegen, te corrigeren, aan te vragen, of een klacht in te dienen bij de gegevensbeschermingsautoriteit. 

Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zullen je met plezier antwoorden. Je kan gratis contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 0800 93 217 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Hoe kan ik me uitschrijven ?

Als je niet langer klant van NESCAFÉ Dolce Gusto wenst te zijn, kan je ons een aanvraag sturen via ons contactformulier. We beloven je zo snel mogelijk uit te schrijven. Het verwijderen van je gegevens kost wat tijd om effectief te zijn. Het kan zijn dat je de komende weken nog berichten, die momenteel aan de gang zijn, van ons ontvangt. 

We beloven je zo snel mogelijk uit te schrijven, dit binnen een termijn van maximaal 30 dagen.
Houd er rekening mee dat voor sommige gegevens in je bestelgeschiedenis een roerende voorheffing geldt. Dit betekent dat de bestalingsdienst vereist dat Nestlé deze informatie gedurende een bepaalde periode bewaard, bijvoorbeeld voor je factureringsgegevens.

We hopen echter dat je ons trouw zult blijven. Door lid te blijven, ga je verder met: 
Op de hoogte blijven van het laatste nieuwtjes en de nieuwste productlanceringen;
Tips te ontvangen om het meeste uit je machine te halen;
Kans te maken op gratis koffiestaaltjes;
En kan je genieten van exclusieve maandelijkse promoties.

Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zullen je met plezier te woord staan. Je kan gratis contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 0800 93 217 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Vragen over de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines

Ik heb mijn nieuwe machine uitgepakt en een artikel ontbreekt. Wat moet ik doen ?

Controleer nogmaals de binnenkant van de doos om te zien of het ontbrekende artikel ontbreekt. Als dit het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht en het wordt vervangen. 

Als je het apparaat hebt gekocht via onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop, raden wij je aan contact op te nemen met de klantendienst. Je kan gratis contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 0800 93 217 (in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Onze adviseurs kunnen je helpen. Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Kan ik de kabelkleur van mijn machine kiezen ?

Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een beschermende rode elektriciteitsdraad die de consumenten bescherming biedt, van het merk Café Modern Art: NESCAFÉ Dolce Gusto.

Wat geven de lampjes van de machine aan ?

- Wanneer je je machine start en tijdens het stijgen van de watertemperatuur, knippert de aan/uit-knop                        ongeveer 30 seconden rood. Gelieve niet in te grijpen tijdens die periode.
- Wanneer het apparaat klaar is, wordt de aan/uit-knop groen.
- Aan het einde van de drankbereiding knippert de aan/uit-knop ongeveer 5 seconden rood. Raak de                              capsulehouder niet aan gedurende deze tijdspanne!
- Eco-modus: na 5 minuten zonder gebruik, wordt het apparaat automatisch uitgeschakeld.
- Als de aan/uitknop rood blijft, schakel je de machine uit en controleer je of de dop niet geblokkeerd                            is en of er voldoende water in de watertank zit vooraleer je deze weer inschakelt.
- Als de aan/uitknop een continu oranje/geel licht geeft (ontkalkingssignaal), moet je de machine                                  onmiddellijk ontkalken (machines: CIRCOLO®, OBLO®, PICCOLO®, GENIO® MINI en DROP®). 

Vind hier al onze machines.

Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van de machine voor meer informatie over de LED's op je machine. Raadpleeg de instructies voor je machine op onze "gebruikershandleiding-pagina”.

Hoe werkt de NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de gebruikershandleiding ?

De NESCAFÉ Dolce Gusto-machine verwarmt water die een maximale druk van 15 bar bereikt, vooraleer het in de koffiekop wordt gegoten. Het water wordt gefilterd in een capsule met geroosterde en gemalen NESCAFÉ®-koffie van hoge kwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zodanig ontworpen dat water en druk gelijkmatig in de koffie worden verdeeld. Dit is een garantie voor een optimaal aroma. De werking van de druk in dit systeem is vergelijkbaar met die van professionele machines. De filterkoffie werkt bijvoorbeeld met een druk van één bar (normale atmosferische druk). Andere machines werken met maximum 2 bar druk. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto-systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kan je binnen een tijdspanne van één minuut een kop koffie zetten.

Je  vindt alle informatie over je machine op onze speciale “machine-pagina”, die je kan raadplegen en afdrukken.

Wat is 15 bar druk ?

De druk is essentieel om optimale extractie van koffiesmaken te garanderen en een perfecte crema te verkrijgen. Zo komt water dat verwarmd is tussen 85°C en 95°C onder druk te staan in de gepatenteerde capsule van NESCAFÉ Dolce Gusto die de fijne en homogene vermaling gelijkmatig verdeelt om de beste aroma's te extraheren. Dankzij de technologie in de capsule en de geselecteerde kwaliteitskoffie, biedt NESCAFÉ Dolce Gusto je een fijne en resistente cremalaag. NESCAFÉ Dolce Gusto garandeert zijn klanten een echte "Espresso" van professionele kwaliteit. 

Wat is crema ?

Een goede espresso is onmiddellijk herkenbaar aan de kleur en textuur van zijn "crema",  het "schuim" bovenop de koffie. Het moet een hazelnoottint hebben , rood of bruin en een fijne en homogene textuur.

Hoe kan ik mijn machine veilig gebruiken ?

Voor een veilig gebruik van je machine, volg de "aanbevelingen voor veilig gebruik" in de bedieningsinstructies die bij je machine zijn geleverd of ga naar de bijbehorende gebruikershandleiding van je machine op onze gebruikershandleiding-pagina.

Om je machine veilig te gebruiken :
- Giet nooit heet water in de watertank !
- Open de vergrendeling nooit tijdens het bereiden van een drankje !
- Aan het einde van de voorbereiding knippert de aan / uit-knop ongeveer 5 seconden rood.                                          Open de handgreep niet gedurende deze tijdspanne !
- Druk nooit op de keuzehendel terwijl de vergrendelingshendel open is !
- Raak de capsule niet aan na de bereiding van het drankje! De oppervlakte is heet en je loopt risico                              op brandwonden !

Welke soort water moet ik gebruiken ?

Kraantjeswater (drinkwater) is perfect aangepast aan onze machines; zolang het vrij is van geuren die de smaak van je bereiding kunnen beïnvloeden. Fleswater kan ook gebruikt worden. 

Gebruik geen ijswater dat de temperatuur van je drank kan beïnvloeden. Gebruik voor het maken van een Cappuccino Ice bijvoorbeeld water op kamertemperatuur en plaats twee ijsblokjes in je kopje voor een perfecte ijskoffie (zie de gebruikershandleiding). 

Je vindt informatie over hard water en de frequentie van ontkalking in de gebruikershandleiding van de machine.

Het water stroomt niet goed door in mijn machine

Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.

In deze vidéo wordt uitgelegd hoe je jouw machine kan ontstoppen.

Je kan gratis contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumentenservice op het nummer 0800 93 217(in België) 8002 31 83 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vrijdag tot 16:00 uur.

Ik moet mijn machine ontkalken. Hoe ga ik te werk ?

We adviseren je om je NESCAFÉ Dolce Gusto-machine en de capsulehouder elke 3-4 maanden of om de 400 bereidingen met onze aanbevolen ontkalkingsset te ontkalken. Je kan deze aanschaffen op onze online webshop. Je kan ook de Krups F0540010-ontkalker gebruiken die verkrijgbaar is in bepaalde winkels in België. 

LET OP: vermijd witte azijn die sommige bestanddelen van je machine zou kunnen beschadigen en vervolgens een lekkage zou kunnen veroorzaken.

Je vindt alle informatie over de procedure en de frequentie van het ontkalken van de machine in de instructies die bij de machine zijn geleverd en hier

Het wordt ten zeerste aanbevolen om in de volgende drie gevallen een ontkalking uit te voeren: 
- Als je merkt dat er minder water stroomt tijdens het bereiden van dranken;
- Als het water kouder lijkt dan normaal; 
- Als de aan / uitknop blijvend oranje brandt.

De boornaald van de capsules, ook bekend als de injector, moet ook vaak worden gereinigd met behulp van de naald die bij de machine wordt geleverd. (zie FAQ: Het water stroomt niet goed door in mijn machine?)

Waar kan ik mijn machine laten herstellen ?

Een probleem met je machine? Ga niet terug naar de winkel, we zullen hem binnen de 4 werkdagen repareren.

Je kan gratis contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto-klantendienst op het 0800 93 217 (in België) of 8002 3183 (Luxemburg). Deze lijnen zijn geopend van maandag tot donderdag van 8:00 tot 18:00 uur en op vijdag tot 16:00 uur.

Wat is de garantieperiode van de machines ?

Elke NESCAFÉ Dolce Gusto-machine heeft een garantie van twee jaar vanaf de aankoopdatum. 

Het apparaat heeft een garantie van twee jaar, tenzij anders vermeld op de verpakking. Deze garantie dekt alle productiedefecten. De garantie dekt geen schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik (bv. het laten vallen van het product of het niet volgen van de bedieningsinstructies). De bepalingen van deze garantie zijn niet exclusief in het voordeel van de koper van de wettelijke garantie voor gebreken en verborgen gebreken die in elk geval van toepassing is onder de voorwaarden van artikelen 1649bis-1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.

Voor KRUPS® Dolce Gusto koffiemachines geeft NESCAFÉ Dolce Gusto 24 maanden garantie vanaf de datum van aankoop. Gedurende deze periode behoudt NESCAFÉ Dolce Gusto zich het recht om de nodige productonderdelen te repareren of gratis te vervangen, op voorwaarde dat het wordt teruggestuurd met een aankoopbewijs. Gebruik in ruil altijd de originele verpakking of een doos die sterk genoeg is om schade te voorkomen en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar.

Volgende punten worden niet gedekt door de garantie:
- Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik of onjuist gebruik van het product of gebruik die niet                                   in overeenstemming is met de instructies;
- Gebrek aan onderhoud of verkeerd onderhoud van het apparaat (regelmatig ontkalken en reinigen                              volgens de instructies);
- Aanwezigheid van glas of een keramisch element in het product;
- Schade veroorzaakt door het gebruik van de machine op een ander voltage dan aangegeven op het product;
- Gebruik anders dan bij normaal huishoudelijk gebruik;
- Normale slijtage;
- Schade door overbelasting van de machine, oneigenlijk gebruik, nalatigheid of een ongeval;
- Elke wijziging aangebracht door de koper op het product of enige andere reparatie dan die gemaakt                            door een geautoriseerde agent; 
- Accessoires, zoals filters, afdichtingen, enz., Waarvan de normale levensduur beperkt is. Deze onderdelen                    zijn uitgesloten van de garantie en zullen periodiek moeten worden vernieuwd.

Mijn bewijzen van aankopen: 
De ontvangst, factuur of orderbevestiging ontvangen voor online aankopen is een garantie. Bewaar ze op een veilige plaats.

Waar kan ik NESCAFÉ Dolce Gusto-machines kopen ?

NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn verkrijgbaar in een groot aantal winkels. Als een machine op onze webshop beschikbaar is via een partnerkanaal, worden de prijs en een link naar de betreffende webshop weergegeven om de aankoop online uit te voeren. 

Je kan ook de optie "waar te koop?" gebruiken.

Vragen over NESCAFÉ Dolce Gusto capsules en accessoires

Hoeveel koffie is nodig voor een kopje koffie klaar te maken, waar kan ik de koffiecapsules kopen en hoeveel kosten ze ?

Met een capsule maak je een kopje Espresso of Lungo. Als je Cappuccino, Chococino® of Latte Macchiato wi maken, heb je een extra melkcapsule nodig. 

Je kan dozen met 12 capsules (Absolute Origin), 16 capsules en 30 capsules (Family Packs) kopen. 
Een Cappuccino, Chococino of Latte Macchiato doos van 16 bevat 8 capsules koffie en 8 capsules melk. 

Je kan ter info onze prijzen bekijken maar ook bestellen via onze webshop Nescafé Dolce Gusto. Dit zijn de adviesprijzen, de distributeurs zijn als enige verantwoordelijk voor de bepaling van de verkoopprijs.

Kan ik capsules onmiddellijk bij NESCAFÉ Dolce Gusto kopen? Zijn de capsules beschikbaar via internet ?

Je kan ze rechtstreeks kopen via onze webshop of in een groot aantal winkels, waaronder winkelketens.
Klik hier voor meer informatie over de verschillende soorten capsules die beschikbaar zijn in onze webshop.
Voor meer informatie over onze verschillende verkooppunten, kan je ook de optie "waar te kopen" zien.

Zijn jullie van plan andere soorten capsules te lanceren, zoals theecapsules ?

Momenteel is een brede selectie van NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules verkrijgbaar op onze webshop. Om in de toekomst op de hoogte te blijven van nieuwe productontwikkelingen, kan je je online registreren voor onze nieuwsbrief of je kan ons volgen op Facebook.

Kan ik ook compatibele koffiecapsules gebruiken, naast de NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules?

NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules en NESCAFÉ Dolce Gusto-machines zijn ontworpen om samen te werken. We zullen geen commentaar geven op het gebruik en pasvorm van andere capsules en hoe ze werken in de NESCAFÉ Dolce Gusto-machines.

Kunnen de capsules gerecycleerd worden ?

Vandaag, moet je de gebruikte Nescafé Dolce Gusto-capsules weggooien bij het huishoudelijk afval. We werken samen met onze partners om een recyclageprogramma te vinden. We houden je hierover op de hoogte.

Waar kan ik de accessoires van NESCAFÉ Dolce Gusto vinden ?

NESCAFÉ Dolce Gusto-accessoires zijn exclusief verkrijgbaar in onze NESCAFÉ Dolce Gusto-webshop. Je kan ze hier vinden.