You have reached the website


Veelgestelde vragen


Een bestelling plaatsen

Moet ik voor een bepaald minimumbedrag bestellen?

Het minimumbedrag per bestelling moet 25€ bedragen (capsules, accessoires en toestellen samen)

Ontdek

Wat is NESCAFÉ® Dolce Gusto®?

NESCAFÈ® Dolce Gusto® is gepassioneerd over het creëren van lekkere koffie. Onze koffiemachines en capsules zijn speciaal ontworpen om u te laten genieten van een heerlijke koffie-ervaring die stijl en kwaliteit combineert.

 

Met espresso’s van hoge kwaliteit, heerlijke warme chocolademelk, schuimige latte macchiato, verrukkelijke cappuccino’s en onze zorgvuldig ontwikkelde koffiemachines met 15-bar druk, hebben we alles wat je nodig hebt om keer op keer te genieten van lekkere dranken. 

Wat biedt NESCAFÉ® Dolce Gusto® kleine ondernemingen aan?

We bieden een gamma van producten voor kleine ondernemingen aan, waaronder koffiemachines, accessoires en een aantal populaire capsule-variëteiten die u verdient op het werk.  Daarnaast bieden we maandelijkse promoties aan speciaal voor u en uw collega’s. 

Wie kan van deze aanbiedingen genieten?

Je moet een onderneming zijn met een geldig BTW-nummer om je te kunnen registreren voor een account. 

Wat zijn de voordelen van het krijgen van de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrieven?

Als ontvanger van de NESCAFÉ® Dolce Gusto® nieuwsbrieven, krijg je:

·         Als eerste al het laatste nieuws en productlanceringen te weten

·         Tips om het beste uit je machine te halen

·         Hulp bij garantie, als er iets fout loopt

·         Exclusieve aanbiedingen

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Ja, je zal een account moeten aanmaken vooraleer je een bestelling bij ons kan plaatsen. 

Hoeveel dranken krijg ik uit 1 doos capsules?

Afhankelijk van de variëteit, zal je doos capsules 8 of 16 dranken bevatten. De reden hiervan is dat een drankje niet altijd gelijk staat aan één capsule – sommige dranken hebben 2 capsules nodig (meestal melk en koffie). AL onze dozen capsules bevatten 16 capsules, maar sommige dozen bevatten dus slechts 8 dranken. 

Kan ik via de post of telefonisch een bestelling plaatsen?

Jammer genoeg kan je enkel online bestellingen plaatsen. Als je problemen hebt met het plaatsen van je bestellingen op onze website, contacteer ons dan op 0800 93 217 voor België of op 80023183 voor Luxemburg.

Kan mijn bestelling bezorgd worden in het buitenland?

We kunnen enkel leveren binnen het land waarin je jouw bestelling geplaatst hebt.

Hoe neem ik contact op met jullie?

Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met ons. Je kan het contactformulier gebruiken dat je hier terugvindt, of je kan ons ook een mailtje sturen op dolce-gusto@be.nestle.com of ben onze Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg.

Je machine en capsules

Hoe werkt de machine?

De NESCAFÉ® Dolce Gusto® machine pompt water in de capsules tot maximum 15 bar druk. De hoge druk en het design van de capsule zorgt voor een even verdeling van de druk om de volledige smaak van de koffie vrij te maken. Het systeem gebruikt een pompdruk die vergelijkbaar is met die van professionele machines, terwijl klassieke percolators werken met slechts 1 bar druk (normale atmosferische druk).

Is er een garantie op de machine? Hoe lang geldt deze?

Al onze machines hebben een standaard garantie van 2 jaar. 

Hoe vaak moet ik mijn machine schoonmaken?

We raden aan om de machine dagelijks schoon te maken om zo te verzekeren dat je de van de koffie-ervaring zal blijven genieten die je verdient op het werk. Voor tips over het dagelijks schoonmaken en meer, bezoek onze sectie op Machine Onderhoud

Hoe vaak moet ik mijn machine ontkalken?

We raden aan om de machine elke 2 maanden te ontkalken. Je vindt hier meer informatie over het ontkalken van je machine. 

Wat zijn de voordelen van mijn machine te ontkalken?

Over de tijd, vertraagt kalkaanslag de waterstroom doorheen je machine en dit kan de efficiëntie van de waterverhitting sterk verminderen. Dit heft natuurlijk een effect op het water dat je gebruikt voor het maken van je dranken en de algemene capaciteiten van de machine.

 

Elke 2 maanden ontkalken gaat de kalkaanslag duchtig tegen, houdt de waterstroom snel en de pompdruk hoog. Klik hier om te kijken hoe je kan ontkalken en krijg enkele goede tips om je machine te onderhouden. 

Mijn machine is kapot. Kan deze gerepareerd worden?

Als je machine kapot is en moet gerepareerd worden, bel dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg, en we helpen je een gepaste oplossing te vinden.

Kan ik bij jullie reservedelen voor mijn machine bestellen?

Als je reservedelen voor je machine nodig hebt, bel dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg

Waar kan ik extra dozen capsules kopen voor mijn machine?

Je kan meer dan 30 variëteiten capsules rechtstreeks op onze online shop kopen. Ontdek ons volledige gamma capsules en smaken en bestel hier extra dozen.

LINK NDG small office flavour selection shop

 

Je kan ook dozen capsules kopen in de verschillende supermarkten, waaronder Colruyt, Delhaize, Carrefour of Cora.

Hoeveel capsules zitten er in een doos?

Onze dozen capsules bevatten 16 capsules. Dit is voldoende om ofwel 8 of 16 drankjes te maken, afhankelijk van de variëteit die je hebt gekocht.

Hoeveel capsules heb ik nodig voor een drankje?

Afhankelijk van het drankje, hebben onze drunken ofwel 1 (gewoonlijk espresso’s en lungo’s) ofwel 2 capsules nodig (cappuccino’s of latte’s bijvoorbeeld). De hoeveelheid water die je eraan toevoegt, bepaal je zelf, maar onze aanbeveling voor elk drankje vind je terug op de capsuledoos.

 

Heb je een automatische machine, dan kan je de streepjes op de capsules volgen  en hetzelfde aantal streepjes selecteren op de machine zelf. Dit zorgt telkens voor het perfecte drankje.

Hoe weet ik welke capsules te gebruiken voor welk drankje?

Aan de bovenkant van de capsule kan je zien over welk drankje het gaat, maar je moet naar de kleur van de basis kijken om het over een melk-, koffie- of koude variëteit gaat:

·         Melkcapsules hebben een witte basis.

·         Koffiecapsules hebben een  zwarte of donkerbruine basis.

·         Chocoladecapsules hebben een lichtbruine basis

·         Koude dranken hebben een zilveren basis.

Mijn doos capsules bevat geen melk.

Voor melkdranken zoals lattes, cappuccino’s of warme chocolademelk en melkachtige thee, zal je twee capsules nodig hebben, waarvan er één melk bevat. Veel van onze capsules bevatten geen melk, zoals espresso’s, lungo’s of gewone thee.

 

Aan de bovenkant van de capsule kan je zien over welk drankje het gaat, maar je moet naar de kleur van de basis kijken om het over een melk-, koffie- of koude variëteit gaat:

·         Melkcapsules hebben een witte basis.

·         Koffiecapsules hebben een  zwarte of donkerbruine basis.

·         Chocoladecapsules hebben een lichtbruine basis

·         Koude dranken hebben een zilveren basis.

 

Als je in je doos kijkt en je denkt dat je niet voldoende melkcapsules hebt gekregen, bel dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg

Hoe lang kan ik de capsules bewaren?

Op al onze capsuledozen staat een houdbaarheidsdatum. We raden aan de capsules te gebruiken voor deze datum om van de Modern Art of Coffee, op z’n best te genieten!

Zullen jullie in de toekomst andere soorten capsules produceren?

We zijn voortdurend bezig met nieuwe variëteiten aan ons gamma toe te voegen en we lanceren gemiddeld 1 à 2 nieuwe variëteiten per jaar.

 

Waarom registreer je je niet, als je dat nog niet deed, zo blijf je op de hoogte van alle nieuwe drankvariëteiten die we zullen introduceren. Zorg er ook voor dat je een opt-in geeft voos onze nieuwsbrief zodat we je mails kunnen sturen omtrent onze nieuwe producten. Je kan dit doen door in te loggen met je account, ‘Mijn Account’ te selecteren en dan ‘Mijn Nieuwsbrief’.

Jullie bieden een ander aanbod capsule smaken aan op de particuliere website dan op de website voor kleine bedrijven.

We hebben een aangepast aanbod geselecteerd voor onze website voor kleine ondernemingen, dat gebaseerd is op de variëteiten die het meest populair zijn bij onze consumenten. Dit helpt je zeker om de juiste variëteiten te kiezen voor jezelf en al je collega’s, en zo de koffie-ervaring krijgt die je verdient. 

Ik heb mijn machine net opengemaakt, en ik denk dat één van de onderdelen ontbreekt. Wat moet ik doen?

Gelieve nogmaals in de doos te kijken voor het geval dat het ontbrekende deel alsnog aanwezig is. Als het toch niet aanwezig is, en je hebt de machine via onze website aangekocht, contacteer dan onze Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg.

Mijn machine is gestopt met werken. Wat moet ik doen?

Het zou kunnen dat je machine geblokkeerd is of moet ontkalkt worden. Je kan hier een aantal basis tutorials bekijken over het deblokkeren en ontkalken van je machine. 

Mijn koffie stroomt niet deftig uit mijn machine. Wat moet ik doen?

Het zou kunnen dat je machine geblokkeerd is of moet ontkalkt worden. Je kan hier een aantal basis tutorials bekijken over het deblokkeren en ontkalken van je machine.

Als je hebt geprobeerd je machine te deblokkeren of ontkalken en toch nog problemen ondervindt, bel dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg 

Betaling

Is uw website beveiligd?

Ja.

Mijn betaling was niet succesvol. Wat moet ik doen?

Als je betaling niet succesvol was, contacteer dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg

Kan ik een factuur krijgen voor professionele redenen? Hoe?

Ja, dat is mogelijk, je kan een print maken van je factuur. Volg gewoon de volgende stappen:

·         Log in op je account

·         Ga naar Mijn Bestelhistorie

·         Klik op Bestelling bekijken

·         Zoek de bestelling waarvoor je een factuur wil afdrukken

·         Klik op Factuur afdrukken

Mijn Account

Hoe meld ik me aan?

Aanmelden is gemakkelijk:

·         Ga naar  Mijn Account bovenaan rechts op deze pagina

·         Geef je email adres en paswoord in en klik op Aanmelden

Hoe maak ik een account aan?

·         Ga naar Mijn Account bovenaan rechts op deze pagina

·         Selecteer Nu lid worden

·         Vul jouw gegevens in op de daartoe bestemde vakjes

·         Klik Registreren

·         Proficiat! Je hebt nu een NESCAFÉ® Dolce Gusto® account aangemaakt!

Kan meer dan één persoon het account beheren?

Jammer genoeg kan slechts één person deze account beheren.

Kan ik mijn account aanpassen/veranderen of ze overzetten naar iemand anders?

Als je je account wil aanpassen of overzetten naar iemand anders, contacteer dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg

Kan ik mijn account aanpassen/veranderen of ze overzetten naar iemand anders?

Als je je account wil aanpassen of overzetten naar iemand anders, contacteer dan onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg

Ik heb al een persoonlijke NESCAFÉ® Dolce Gusto® account, kan ik dezelfde gegevens gebruiken om me aan te melden voor mijn professionele account?

Je kan dezelfde gegevens gebruiken om een NESCAFÉ® Dolce Gusto® account voor ondernemingen aan te maken, maar dit zal een aparte account zijn, naast jouw persoonlijke NESCAFÉ® Dolce Gusto® account.

Hoe verander ik de gegevens van mijn account?

De gegevens van je account aanpassen is eenvoudig:

·         Log in op je account

·         Ga naar Mijn Account

·         Hier kan je alle gegevens aanpassen, zoals je persoonlijke gegevens, adresgegevens of meer over je thuissituatie vertellen.

·         Vergeet niet de aanpassingen die je doet ook op te slaan!

Hoe bekijk ik de gegevens van mijn account?

·         Log in op je account

·         Ga naar Mijn Account

·         Hier kan je alle informative die we over je hebben, nakijken en eventueel ook aanpassen indien nodig! 

Ik ben mijn aanmeldingsgegevens vergeten; wat kan ik doen?

Geen zorgen, we vergeten allemaal onze aanmeldingsgegevens al eens! JE wachtwoord is hoofdletter-gevoelig, dus je kan misschien alvast eens opnieuw proberen alvorens verder te gaan.

Als je je wachtwoord toch opnieuw moet instellen, doe dan het volgende:

·         Ga met je muis over Mijn Account

·         Selecteer Wachtwoord vergeten

·         Geef je emailadres in

·         Ga naar je inbox en kijk of je een email hebt gekregen van ons, waarin de gedetailleerde instructies worden uitgelegd.

 

Eens je terug hebt ingelogd, kan je het wachtwoord veranderen naar iets dat je misschien beter zal onthouden. Als je de email toch niet ontvangt binnen de 30 minuten, kijk dan eens in je ongewenste mails. 

Hoe schrijf ik me uit van de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrieven?

Als ontvanger van onze NESCAFÉ® Dolce Gusto® emails, krijg je:

·         Als eerste al het laatste nieuws en productlanceringen te weten

·         Tips om het beste uit je machine te halen

·         Hulp bij garantie, als er iets fout loopt

·         Exclusieve aanbiedingen

 

Als je echt je registratie wil ongedaan maken, klik dan simpelweg op de link in eender welke van onze emails.

Je kan ons ook een mailtje sturen op dolce-gusto@be.nestle.com of ben onze Consumentendienst op 0800 93 217 voor België of 80023183 voor Luxemburg.


Wees er bewust van dat, door je registratie ongedaan te maken, je niks meer van NESCAFÉ® Dolce Gusto® zal vernemen. Houd er wel rekening mee dat, door al onze processen, het tot een maand kan duren vooraleer je geen communicaties van ons meer zal ontvangen!